نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ غدیر تداوم خط امامت و ولایت است در روز عید غدیر خم باید با بهره گیری از این فرصت بستر شناخت دقیق تاریخ اسلام و مفاهیم ولایت فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 08 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:دهه امامت و ولایت فرصت ارزشمندی برای تشریح و تبیین معارف و سیره اهل بیت(ع) است و تمامی نهادهای دولتی و خصوصی استان باید برای برگزاری آئین‌های این دهه بسیج شوند.
وی یادآورشد: استان مرکزی باید تلاش کند پس از ۲ سال شرایط کرونایی، بار دیگر غدیر را احیا کند و افتخار علوی و فاطمی خلق کند.‌
وی اظهار داشت: ولایت یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است و دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر به نقش اساسی و بی بدیل این رکن در جامعه است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: انس با غدیر موجب مودت و علاقه به امامت و ولایت، اطاعت‌پذیری بدون قید و شرط، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می‌شود و فاصله گرفتن از غدیر و پیام بزرگ آن یعنی ولایت و ولایتمداری موجب خسران و نابودی است.
امام جمعه اراک افزود: پس از این دهه همه باید خود را برای برگزاری ماه محرم و آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) کنند و موکب‌های حسینی با عظمت برافراشته شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه همه باید در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشند اظهار داشت: اسلام دین تنبلی و تن‌پروری نیست و همه باید در راستای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.
وی اضافه کرد: مسئله عفاف و حجاب و پاکدامنی از اهمیت ویژه برخوردار است و در قرآن کریم آیات زیادی در این خصوص آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی، کیان و عظمت خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند که همه باید هوشیار باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اعلام کرده که به دلیل حمایت از پیمان ابراهیم خارج شده و به دنبال تقویت رابطه کشورهای عربی با اسرائیل، از برجام خارج شده و از این طریق می‌خواهد فساد، فاحشه‌گری، آدم کشی و جنایت را ترویج کند.
امام جمعه اراک افزود: آمریکا در داخل خود هم رسوا است و در هفته حقوق بشر آمریکایی باید جنایات این کشور بیش از پیش معرفی شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: جنایت‌های آمریکا تا ابد ماندگار است و از اول تاکنون آمریکا خدمتی به ما نکرده و کارهای او سراسر خیانت و جنایت بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مردم بدانند دشمنان این مرز و بوم، هویت، دین و غیرت ندارند و مزدورانی هستند که نباید به حرف آنها گوش داد.
آیت ‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: نسبت به مسئله حجاب، نیروی انتظامی، بسیج و عوامل امر به معروف و نهی از منکر باید با قدرت وارد شوند تا حرمت‌شکنی صورت نگیرد و جریاناتی مانند شیراز رخ ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار