معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: فضای کسب و کار با چالش های متعددی مواجه است و موانع زیادی دارد .
کد خبر: ۱۰۵۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 04 July 2022

 
 
به گزارش تابناک مرکزی،محمدمهدی برادران شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت در اراک افزود:فضای کسب وکار در مقابل چالش های پیش رو، فرصت هایی دارد یکی از مشکلات این است که در شرایط اقتصادی ناترازی داریم برخی جاها ما نتوانسته ایم زنجیره را تکمیل کنیم
وی یادآورشد:میز خدمت صنایع در استان مرکزی با هدف کاهش مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در قطب صنعتی کشور ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد:نمونه این میز در استان اصفهان تشکیل شد و مشکلات ۵۱۵ واحد صنعتی این استان ظرف دو روز حل شد.
وی گفت: رویکرد جدید صنعت، معدن و تجارت این است که موضوع تجارت و تولید در کنار هم دیده شود و این زنجیره به هم متصل شوند.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: همه می دانیم ۱۰ سال رشد اقتصادی و سرمایه گذاری صفر بود و از سال ۹۷ اقتصاد ۶۰۰درصد تورم را تجربه کرده است و کاهش نابرابری پول رقم خورده است و شرایط خوبی نداریم.
برادران افزود: ما باید برای آینده از سرمایه موجود استفاده کنیم سرمایه ای که در بازرگانی ، تولید و صنعت نهفته است و رشدهای اقتصادی در ماه های اخیر شکل گرفته اما به انتظاری که داریم نرسیده ایم اما جهت گیری ها نشان می‌دهد که روند اقتصادی چه در صادرات و چه تولید تغییر کرده و امیدوار هستیم  این رشد در سبد مردم قابل مشاهده باشد و به آن برسیم.
وی اظهار  داشت: برای رسیدن به چشم انداز پیش بینی شده باید سالی هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم اما ۱۰ سال است رشد اقتصادی صفر شده است.
 معاون صنایع عمومی وزیر صمت  گفت:در شهرکهای صنعتی طبق دستور وزیر همه دفاتر تخصصی به اصناف تولیدی  هم خدمات ارائه می کنند.
برادران افزود: فضای کسب و کار با چالش هایی متعددی دارد و موانع زیادی دارد و در مقابل فرصت هایی دارد یکی از مشکلات این است که در شرایط اقتصادی ناترازی داریم برخی جاها ما نتوانسته ایم زنجیره را تکمیل کنیم.
وی توضیح داد: در برخی واحدهای صنایع بالادستی رشدهای خوبی شده اما سهیمه برای صنایع پایین دستی نیست و فشار هایی در پتروشیمی است تا سهیمه افزایش پیدا کند اگر سهیمه مواد پتروشیمی بالابرود ظرفیت برای واحدهای تولیدی فعلی دو برابر خواهد شد.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: استان مرکزی در کنار واحدهای صنعتی بزرگ و استاندارد برخی با قطعات یدکی نامرغوب تخلف کردند که اداره کل صمت استان مرکزی وارد و با متخلفان برخورد شد.
 
فضای کسب و کار با چالش های متعددی مواجه است/ ایجادمیز خدمت صنایع با هدف کاهش مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی
رییس خانه صنعت و معدن ایران هم گفت: بهره وری در کشور کم است ما معتقدیم عادلانه نیست تعدادی کار کنند مالیات بدهند و ۹ میلیون کارمند دولت حقوق بگیر داشته باشیم.
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: طبق بند یک اقتصاد مقاومتی باید خصوصی سازی برای کاهش تصدی دولت عملیاتی شود اما نیاز است تا بدنه دولت هم کوچک شود و چابک سازی شکل بگیرد.
وی اظهار داشت:  امروز که جامعه تولیدی برای کشور افتخار ایجاد کرده است آرامش نیاز دارد و این مهم باید با برنامه ریزی محقق شود.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: تورم در سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته و افزایش حقوق کارگران نتوانسته با قیمتها هم سطح شود.
سهل آبادی افزود: اگر بسته حمایتی به کارگران تعلق می گرفت امروز شاهد تورم نبودیم.
وی اظهار داشت:  جراحی اقتصادی اخیر در موضوع یارانه ها خوب بود که موجب شد تا جلو رانت ۳۰ تا ۴۰ ساله گرفته شود اما بدنه دولت نیز به جراحی نیاز دارد.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: کارگران از نظر بهداشت و درمان در تنگنا هستند و به خاطر هزینه اجاره بها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.
در این آیین از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی نمونه کشوری و استانی استان مرکزی تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار