نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه تولید اگر قرار است تحولی رخ دهد باید افق پیش رو، جهانی باشد و هدف دولت رسیدن به بازارهای جهانی و همسایگان است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 04 July 2022
 
 
به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر کریمی در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت در اراک افزود: فرصت طلایی در دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و جهان فراهم شده است.
وی یادآورشد : امیداست این فرصت طلایی باعث جهش صادراتی شود و فعالان عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی از آن منتفع شوند.
وی اظهار داشت: توسعه صادرات با توجه به ظرفیت بزرگ در کشور کم است که باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت گیرد.
کریمی افزود: امروز موانعی در عرصه تولید از سوی شرکت های خدمات رسان مانند برق وجود دارد و در این خصوص مجلس تصویب کرد اگر در اثر قطع برق خسارتی به واحدهای تولیدی وارد شد دولت آن را جبران کند.
وی گفت: در سال های آتی صنعت از اجرای غلط و ناقص اصل ۴۴قانون اساسی آسیب دید و به جای اینکه این سیاست منجر به شکوفایی اقتصادی شود منجر به بروز مشکلات متعدد شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای غلط این سیاست منجر به نابودی ساختار صنعتی کشور و واحدهای صنعتی اراک نیز دچار زیان شدند.
کریمی افزود: نمونه واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی در استان مرکزی شرکت واگن سازی بود که با پیگیری های متعدد این مجموعه اکنون به مالک اهلیت دار واگذار شده و با حضور شرکت مپنا، واگن پارس اراک متحول شده است. 
وی اظهار داشت: اراک اکنون شهری است که بالاترین ضریب استقرار صنعت را در استان دارد اما در مقابل بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.
نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی گفت: از بروز اتفاق جدیدی در عرصه صنعت استان برای واگذاری به بخش خصوصی در پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه جلوگیری شد تا مشکل جدیدی در استان شکل نگیرد.
کریمی ادامه داد: امسال مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵درصد به ۲۰ کاهش یافته است و مانند همه دنیا که مالیات از مصرف گرفته می‌شود در کشور ما هم این مهم عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار داشت: در کمیسیون صنایع مجلس قانون جامع معادن کشور در حال اصلاح و بازنگری است تا گام بلندی در این حوزه برداشته شود.
در این مراسم از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی نمونه کشوری و استانی استان مرکزی قدردانی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار