مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: آیین پاکسازی محوطه پایگاه میراث جهانی ابراهیم‌آباد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 19 May 2022

 

به‌گزارش تابناک‌ مرکزی، مصطفی مرزبان با اشاره به روز جهانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و آغاز هفته میراث‌فرهنگی افزود: روز گذشته با همکاری کارکنان اداره کل، دهیار و شورای روستای ابراهیم‌آباد، و تعدادی از اهالی روستا، به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی جمع شده و با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه را جمع‌آوری کردند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با مهم برشمردن این قبیل برنامه‎ها یادآورشد: به طور قطع تلاش در راستای حفظ مواریث فرهنگی و بافت‎های تاریخی برعهده همگان است و لازم است انجمن‎های مردم‎نهاد نیز به سهم خود در این برنامه‎های فرهنگی مشارکت جویند.
مرزبان با اشاره به اینکه این برنامه از طریق صداو سیمای استان نیز پخش شد گفت: این همایش ضمن پاکسازی محوطه بیرونی و داخلی غار در راستای فرهنگ‌سازی به گردشگران و عموم مردم و نهادینه کردن فرهنگ احترام به میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی انجام شد.
او با تاکید بر اینکه امید می رود این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های ملی شود افزود: آثار و مکان‌های تاریخی، هویت و شناسنامه هر نقطه از کشور است و باید مردم در راستای حفاظت از آثار تاریخی یاور میراث‌فرهنگی باشند و در این زمینه از همه توان خود برای آموزش همگانی استفاده خواهیم کرد تا بیش‌ازپیش در نگهداری آن‌ها مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار