مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی گفت: یک شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در این استان شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 17 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، این مقام اطلاعاتی در جمع خبرنگاران، افزود: چهار نفر از اعضای مربوط به این پرونده دستگیر شدند و تا کنون به تحصیل بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آراد یارانه‌ای و عرضه خارج از شبکه اعتراف کرده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع گندم در سبد غذایی خانوار، دولت یارانه چشمگیری در این حوزه پرداخت می کند که بر این اساس توسط این اداره کل با انجام تور اطلاعاتی شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای شناسایی و منهدم شد.
این مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی بیان کرد: با توجه به نتایج به دست آمده سرشاخه‌های دیگر از ابعاد مختلف در سطح کشور نیز شناسایی و در آینده نزدیک با تکمیل تحقیقات، اطلاعات کامل‌تر منعکس می‌شود.
این مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی اضافه کرد: هزینه یک کیسه آرد یارانه‌ای برای دولت پنج میلیون ریال است ولی هر کیسه آرد با یارانه پرداختی دولتی، به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و این در حالی است که این کالا با این حجم یارانه پرداختی توسط اعضای این شبکه به صورت خام فروشی به مبلغ چهار میلیون ریال به فروش می‌رسیده است.
وی یاد آور شد: در رابطه با موضوع قاچاق سوخت نیز با انجام تور اطلاعاتی در برخی از مراکز اقتصادی مرتبط، در ماه های اخیر یک باند سازمان یافته سرقت نفت خام از طریق انشعاب غیر مجاز بر خطوط نفت سراسری کشور در استان مرکزی شناسایی و با اخذ مجوز قانونی، هفت نفر از عوامل این باند دستگیر و تعداد ۹ انشعاب غیر مجاز در سه استان کشور نیز مسدود شد.
این مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات پرونده در مجموع با ارزش سرقت نفت خام مسروقه به مقدار پنج و ۲ دهم میلیون لیتر به همراه ضرر و زیان مالی ناشی از تخریب اموال دولتی از سوی این باند به مقدار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به مرجع قضایی ارسال شد.
وی گفت: در ادامه رصد قاچاق سوخت با انجام اقدامات اطلاعاتی و احصاء نواقص در چرخه صدور تا بهره‌برداری از کارت‌های المثنی سوخت، مشخص شد در سال های ۹۷ و ۹۸ نزدیک به ۱۰۰ کارت المثنی سوخت متعلق به خودروهای سنگین و نیمه سنگین اوراق شده با مدارک جعلی توسط متهمان پرونده از مراکز ذیربط تحصیل شده‌ است.
این مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی افزود: از این کارت ها بیش از ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار لیتر به ارزش نزدیک ۹۰ میلیارد ریال تضییع حقوق بیت المال صورت گرفته و لازم به ذکر است برابر نتایج حاصله ابعاد تخلف بیش از ارزش فعلی است به طوری که در جریان دستگیری متهمین، تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط کردید که بیانگر تخلفات متهمان در حجم بسیار بالاتری است.
وی گفت: تکمیل تحقیقات تا روشن شدن زوایای پنهان این پرونده با جدیت ادامه دارد و در آینده نزدیک به استحضار مردم شریف خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار