نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی با صدور پیامی مشترک رحلت آیت الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 16 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی و فرزاد مخلص الائمه در این پیام مشترک آورده‌اند: ارتحال برادر بزرگوار عالم وارسته و خدوم مرحوم آیت الله آقای حاج سید «عبدالله فاطمی نیا» را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دوستان و ارادتمندان، خانواده مکرم و بازماندگان آن رحیل الی الله تسلیت عرض می نماییم.
این پیام می افزاید: آن مرحوم با لسان گرمشان مردم را از اخلاق قدیسه خویش در ترویج معارف اهل بیت بهره مند نموده و شخصیتی مردمی متعهد و خدمتگزار بودند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و استاندار مرکزی در این پیام اضافه کرده اند: خداوند ایشان را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و در جوار رحمت واسعه خود ماوا دهد و به بازماندگان و دوستداران آن مرحوم صبر و اجر و حسن توفیق کرامت فرماید و سایه بلند پایه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی را بر سر ملت مستدام بدارد.
در این پیام آمده شده است: رحلت این عالم وارسته، ضایعه‌ ناگواری برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان است.
آیت الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.
او همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد.
از این استاد اخلاق آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار