مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۳۵ مدرسه کانکسی در استان مرکزی وجود دارد که امیدمی رود با مشارکت خیرین و تامین اعتبار تا سال تحصیلی جدید، فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 15 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمدرضا نوازنی در آیین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ساوه و افتتاح مدرسه نیکان کاوه در این شهرستان در سخنانی گفت: بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی، باید یک مدرسه احداث شود و انبوه سازان باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: انبوه‌سازانی که کمتر از ۲۰۰ واحد مسکونی بسازند باید به نسبت واحدهای مسکونی، سهم خود در احداث مدرسه را بپردازند و اگر بیشتر از ۲۰۰واحد بود یک باب مدرسه ساخته و به آموزش و پرورش اعطا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: اکنون ۸۱۰۰ واحد مسکونی در اراک در دست احداث بوده که پیمانکاران این پروژه موظف به ساخت ۴۰ باب مدرسه هستند و این موضوع را باید مدنظر داشته باشند.
وی افزود: شهرداری ها برابر قانون مکلف هستند که از صدور پایان کار برای انبوه سازانی که اقدام به ساخت مدرسه در ازای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی خودداری کنند و آموزش و پرورش نیز ملزم به پیگیری هر گونه کوتاهی از طریق دستگاه قضایی است.
نوازنی عنوان کرد: ۳۵ مدرسه کانکسی در استان مرکزی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیرین و تامین اعتبار تا سال تحصیلی جدید، این کانکس‌ها حذف و فضای آموزشی مناسبی برای دانش آموزان ایجاد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از خیرین درخواست کرد علاوه بر مشارکت در ساخت مدارس، احداث سالن‌های ورزشی را نیز مدنظر داشته باشند در حالی که با ساخت مدرسه‌ و توسعه فضاهای آموزشی باید کیفیت در آموزش و سرانه فضای آموزشی را نیز در اولویت قرار دهیم.
وی بیان کرد: با مشارکت خیرین استان مرکزی، تراکم دانش آموزی در استان پایین می آید و به تدریج مدارس از فعالیت دو شیفته خارج و به صورت تک شیفته فعالیت خواهند کرد و این مهم در ایجاد فضای آموزشی پویا نقش بسزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار