رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: کلنگ این ساختمان در سال ۹۶ بر زمین زده شد و در آبان ۱۴۰۰ احداث آن با جذب بودجه شروع و در نهایت در هفته سلامت با کمک دانشگاه علوم پزشکی اراک، شورای اسلامی روستا و خیرین سلامت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ 14 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر اردلان زیلابی افزود: هزینه احداث و تجهیز این ساختمان اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است که ۸۵۰ میلیون تومان از دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۱۵۰ میلیون تومان از خیرین روستای شهراب جذب شده است.
وی تاکید کرد: این پایگاه با یک دستگاه آمبولانس مجهر و ۶همکار و تکنسین مجرب می تواند خدمات مناسبی به مردم منطقه و حتی در مواقع ضرور به شهرستان تفرش هم ارائه دهد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هم با قدردانی از شورای روستای شهراب و دانشگاه علوم پزشکی اراک برای ساخت و افتتاح این پایگاه، گفت:ارائه خدمت به خصوص خدمات حوزه سلامت و توجه به امر بهداشت و پیشگیری از حوادث قبل از درمان و بیماری، به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستاها از وظایف دولت ها است که خوشبختانه در این دولت در حال اجرا می باشد.
ولی الله بیاتی افزود: وجود یک پایگاه در این محور لازم و ضروری بود و امیدواریم با افتتاح این پایگاه خدمات ارائه شده در این حوزه با سرعت، دقت و کیفیت بیشتری به مردم منطقه صورت بگیرد.
فرماندار تفرش هم گفت: یک دستگاه آمبولانس این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خریداری و ساختمان آن نیز توسط همکاری خیرین روستا و بخشی دیگر توسط اعتبارات دولتی از محل مناطق محروم (۱۰میلیارد ریال) تامین شده است.
عبدالرضا حاج علی بیگی افزود: حضور به موقع ماموران متخصص و پرتلاش اورژانس پیش بیمارستانی در محل حادثه و شروع درمان، یکی از مهم ترین عوامل نجات جان بیماران و آسیب دیدگان است.
وی افزود: حتی در شرایطی که اصلا تصورش را هم نمی کنیم ممکن است گرفتار آسیبی شویم که نیازمند مداوا و رسیدگی باشیم، در این میان آغاز به موقع درمان نقش مهمی در حفظ سلامتی بیمار ایفا می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم که در این مراسم حضور داشت با تاکید بر اهمیت ثانیه ها در نجات جان انسان ها، گفت: با افتتاح این پایگاه کلیه موارد اورژانسی روستا‌های اطراف و حوادث جاده‌ای تحت پوشش قرار گرفت و خدمات فوریت‌های پزشکی در زمان کمتر و بدون اتلاف وقت صورت می‌گیرد.
دکتر علی علیمحمدی افزود: بسیاری از آسیب های جبران ناپذیر جسمی به علت عکس العمل های ناشیانه نزدیکان فرد آسیب دیده رخ می دهد، از امدادرسانی های اشتباه تا انتقال نادرست بیمار به بیمارستان، رسیدگی به حال مصدوم امری است که نیازمند تخصص و دانش لازم است و چنانچه به دست افراد متخصص انجام شود، تاثیر بسیاری در تامین سلامتی و جلوگیری از ورود آسیب های بیشتر به بیمار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار