معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی گفت: یک انبار احتکار ۷۰ تن کالای اساسی شامل ۴۵ تن روغن و ۲۵ تن شکر در اراک مهر و موم شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 14 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسن میرزاخانی در جریان بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر اراک، افزود: امروز به همراه مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ۲ واحد توزیعی و یک انبار کالای روغن و شکر در بازار میوه و تره بار سطح شهر اراک بازدید به عمل آمد.
وی اظهارداشت: توزیع کالاهای اساسی در واحدهای توزیعی با نرخ‌های جدید موجود بود و جو بازار نسبت به ۲ روز اخیر آرام شده و خرید مردم نیز روال عادی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی افزود: بنا بر گزارشات مردمی از یک انبار کالا که شک احتکار داشت به همراه مدیران دستگاه‌های ذیربط در این مکان حضور یافتیم که در جریان بازدید مشخص شد این مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و به همین دلیل مهرو موم شد و صورتجلسه برای ارسال به تعزیرات تنظیم شد که انتظار می رود این اداره کل در ۲روز آینده تکلیف انبار را مشخص کنند تا تدابیر لازم در خصوص نحوه توزیع کالاهای کشف شده اندیشیده شود.
میرزاخانی اضافه کرد: نظارت جدی و فعالیت گشت مشترک بر بازار و واحدهای صنفی استمرار دارد و در این راستا ادارات کل تعزیزات و صمت، سازمان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف فعال و تعامل و همکاری لازم را دارند و برخورد قاطع و جدی با احتکارکنندگان، کم فروشی و همچنین گران فروشی صورت می‌گیرد.
وی گفت:از شهروندان انتظار می رود مشاهدات خود را در این راستا به مراجع ذیربط و سامانه ۱۲۴ اداره صمت اعلام کنند که پس از حضور مسئولان اجرایی نظارتی در محل، برخورد قانونی صورت گیرد.
مدیر کل اداره صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: با توجه به اینکه در سطح عرضه بازار با کمبود روغن مواجه هستیم هماهنگی لازم روز گذشته در این راستا انجام شده و سازمان جهاد کشاورزی که مسئولیت تامین این کالا را عهده دار است قول مساعد داده که امشب و فردا سطح عرضه و وضعیت روغن را کنترل، تهیه و تامین کنند.
علی جودکی افزود: با توجه به اینکه قیمت کالاهای اساسی به روز شده ، در حال حاضر کارخانجات نباید مشکلی برای تامین این اقلام داشته باشند.
وی تاکید کرد: روغن خام از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین و در اختیار کارخانجات قرار گرفته و مشکل کنونی نیز فاصله بین تولید تا عرضه است که باید این مهم مدیریت شود.
مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی ها، حجم نیاز بازار در روزهای پیش از افزایش نرخ کالاها به صورت تقریبی ۲ برابر شده بود و به همین دلیل در ۲ روز گذشته اختلال در حجم تامین و عرضه در بازار ایجاد شد که به طور حتم برطرف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار