مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: مشترکان مخابرات استان مرکزی ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی دارند.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 14 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد از بدهکاران به مخابرات استان مرکزی، مردم هستند و بقیه مربوط به ادارات، سازمان‌ها و نهادها است.
وی یادآورشد: جای تاسف دارد که اپراتورها و شرکت‌هایی در استان مرکزی وجود دارد که به مردم خدمات به صورت نقدی ارائه می‌دهند و بیش از ۳۰ ماه است که مطالبات خود را به مخابرات پرداخت نکرده‌اند.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: این گله‌مندی وجود دارد که ۱۸ سال است تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش پیدا نکرده و این مهم باعث ایجاد چالش‌های زیادی هم در درون سازمان و هم بیرون از سازمان برای مخابرات شده است.
لطفی اظهار داشت: توسعه بدون تامین منابع مالی امکان پذیر نیست و بدون حضور فناوری اطلاعات نمی‌توان کاری انجام داد.
وی گفت: ۶۰۳ هزار تلفن ثابت در استان مرکزی وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها ارزش صدور صورتحساب ندارد و چاپ یک صورتحساب هزینه بیشتری در پی دارد.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان مرکزی ۴۱ و ۷۷ صدم درصد است که از متوسط کشور بالاتر است.
لطفی تاکید کرد: ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار مشترک تلفن همراه در استان مرکزی وجود دارد که ضریب نفوذ آن ۹۷ و ۶ دهم درصد است که وضعیت مطلوبی است.
وی گفت: از اردیبهشت ماه پارسال تاکنون ۱۴ هزار پورت تلفن همراه در ۶۷ کاپوی نوری و ۲۱ مرکز سویچ افزایش یافته است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: توسعه شبکه مسی در این مدت، ۲۳ کیلومتر بوده که در هفت شهرستان انجام شده است.
لطفی عنوان کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول ایجاد ۲۰ میلیون پورت نوروی در دولت سیزدهم را داده و از اردیبهشت ماه پارسال تاکنون در این راستا، یک هزار و ۵۰۰ پورت شبکه نوری در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: نوسازی باتری ۱۲۱ کاپوی نوری در ۴۷ مرکز شهری و روستایی، نوسازی ۲۰۸ سایت بی تی اس و همراه اول و توسعه شبکه ۹ مرکز مهم، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی اضافه کرد: ۱۴۸ هزار و ۳۰۰ مشترک دیتای ثابت در استان مرکزی وجود دارد که ضریب نفوذ این مهم بر اساس خانوار، ۳۲ و نیم درصد است.
لطفی یادآور شد: خصوصی سازی مخابرات از سال ۸۸ انجام شده و این شرکت در کشور تا پایان سال ۹۹، بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد ریال پول به دولت پرداخت کرده، اما به جای اینکه این اعتبار در مسیر توسعه مخابراتی هزینه شود در مسیرهای دیگر هزینه شده و یا اعتبار ناچیزی صرف توسعه زیرساخت‌ها شده که نیاز است به این مهم توجه ویژه شود.
وی گفت: درآمدهای فعلی مخابرات کفاف پرداخت حقوق کارکنان را نمی‌دهد و با این روند و ثابت ماندن تعرفه‌ها، این شرکت در استان مرکزی تا پایان سال یک‌هزار میلیارد ریال زیان می‌بیند.
مدیرمخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: شرکتی که در ضرر و زیان باشد امکان توسعه زیرساخت‌ها را ندارد و انتظار است سیاستگذاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجلس، رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تدابیر لازم را به کار گیرند و اقدام موثری در جهت اصلاح تعرفه‌های مخابرات انجام دهند.
لطفی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خط بدون کارکرد در استان مرکزی وجود دارد اظهار داشت: ایجاد هر خط جدید تلفن حداقل برای مخابرات ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد اما فروش هر خط به مشترکان همچنان با تعرفه ۱۸ سال گذشته، یعنی ۲ میلیون ریال انجام می‌شود.
وی گفت: ماهانه ۳۵ میلیارد ریال پرداخت بدهی مشترکان به مخابرات استان مرکزی است در صورتی که این شرکت در هر ماه بیش از ۲ برابر این اعتبار را باید برای نگهداری خطوط تلفن ثابت هزینه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار