معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی بی‌نظیر است و معرفی این ظرفیت‌‌های ارزشمند باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 13 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ،علی اصغر شالبافیان در جریان بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خنداب در استان مرکزی، افزود: استان مرکزی از استانهایی است که هم ظرفیت متنوع گردشگری و هم موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برای جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی دارد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان خنداب واقع در استان مرکزی به واسطه ظرفیت خوب در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد.
شالبافیان افزود: برگزاری جشنواره‌های محلی در این شهرستان می‌تواند امکان معرفی و جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.
او اظهار داشت: باید امکانات اقامتگاهی بوم گردی و همه ظرفیت‌های رقابتی شهرستان افزایش یابد و با معرفی فرهنگ زیست بوم شهرستان توسعه پیدا کند.
شالبافیان اضافه کرد: برخی موانع برای اخذ مجوزهای گردشگری رفع شده و برخی کمک‌ها هرچند ناکافی اما برای تسهیل این حوزه در نظر گرفته شده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از روستای گردشگری وفس از توابع شهرستان کمیجان نیز گفت: ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری علاوه بر تنوع بالا در سراسر شهرستان توزیع شده است.
شالبافیان افزود: در شهرستان کمیجان و روستاهای گردشگری نیز توجه به ارزشهای جامعه محلی مدنظر ویژه است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با همکاری دهیاری‌ها، الگوی مشارکت جامع محلی ضمن احترام به ارزشها را استخراج کند، چرا که باید گردشگری در این روستاها به گونه‌ای توسعه پیدا کند که جامعه محلی هم منتفع شوند، ارزشها نیز مورد تکریم قرار گیرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در شهر اراک،  بازدید از بازار تاریخی اراک، بازدید از روستای هدف گردشگری وفس و روستای اناج بازدید از شهرستان کمیجان و شهرستان خنداب و حضور در جشنواره ثبت ملی شده سمنو در شهر آشتیان از  برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان مرکزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار