رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از کشف پرونده ی ۲۰۰ میلیون ریالی که با ترفند ارسال پیامک جعلی سامانه ی همتا اقدام یه دسترسی و برداشت غیرمجاز اینترنتی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 12 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" افزود: در پی شکایت یک نفر از شهروتدان اراکی مبنی بر اینکه با غیر فعال شدن تلفن همراه و سیم کارت با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه همتا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب این فرد برداشت شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.
وي یادآورشد: شاکي در اظهارات خود بيان داشت براي مشاهده لينک وارد آن شده که پس از ورود متوجه شدم علاوه بر اين که خدماتي دريافت نكرده ام، کل موجودي حسابم که ۲۰۰ ميليون ريال بود، نيز برداشت شده است.
اين مقام انتظامي اظهارداشت: با اقدامات تخصصي و فني کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر و جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی در ادامه از هموطنان خواست که به هیچ وجه لینک های موجود در پیامک ها را باز نکنند و ادامه داد: پیام های ارسال شده از سر شماره های نامعتبر را نادیده بگیرید و توجه داشته باشید پیامک هایی که از سمت ارگان های دولتی و با هدفی خاص برای کاربران ارسال می شود فرستنده ای معتبر داشته و فاقد هرگونه لینک است.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و يا به شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار