طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزدان در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 10 May 2022

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار مرکزی در این مراسم گفت: نقشه علمی راه فناوری و نوآوری این استان طراحی شده و تمامی بخش‌های اجرایی و دانشگاهی استان باید در اجرای آن مشارکت گسترده داشته باشند.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: این اقدام در نشست هیات دولت مورد تقدیر قرار گرفت.
وی بیان کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، تدوین این نقشه راه برای استان مرکزی که جزو قطب‌های دانشگاهی کشور محسوب می‌شود گام بلندی در راستای توسعه علمی و فناوری است.
استاندار مرکزی ادامه داد: سال‌های گذشته بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در در دانشگاه‌های این استان به تحصیل اشتغال داشتند و اکنون این مهم کاهش پید کرده اما با تغییراتی که در وضعیت آموزش عالی کشور اتفاق افتاده، این استان همچنان قطب دانشگاهی کشور است و و در حال حاضر ۶۱ دانشگاه با ۲۳۲ رشته دانشگاهی و حدود ۶۰ هزار دانشجو در استان مرکزی تحصیل می‌کنند و خدماتی را به جامعه علمی کشور ارائه می‌دهند.
مخلص الائمه اظهار داشت: اگر چه مسئولیت نقشه راه علمی استان مرکزی با دانشگاه اراک است اما تمامی مراکز دانشگاهی استان باید به آن ملحق شوند و از تمام ظرفیت خود برای اجرای آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: کاری که در تولید کیت غربالگری بیماری متابولیک نوزادان صورت گرفته، هدیه نظام علم و فناوری و دانشمندان استان مرکزی به بهداشت و درمان کشور در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است که در چند زاویه از جمله دانش بنیان بودن، کمک به تعالی افزایش جمعیت، جوانی و سلامت جمعیت، هماهنگی با سیاست‌های کلی جمعیت و قانون مهم و مترقی موسوم به قانون تعالی جمعیت که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، قابل توجه است.
استاندار مرکزی افزود: این کار بسیار ارزشمند است و جای تقدیر از مجموعه شرکت تولید کننده آن، مجموعه دانشمندان هسته‌ای کشور و سازمان انرژی اتمی دارد و طیف گسترده‌ای از نیروی انسانی صاحب علم و تجربه در پشت صحنه این تولید قرار دارند.
مخلص الائمه عنوان کرد: به پاس حضور رئیس انرژی اتمی کشور به استان مرکزی، واگذاری پنج هزار متر زمین مورد نیاز مجموع مصباح انرژی برای راه‌اندازی سایت اداری در شهر اراک که مدت‌ها در دست پیگیری بوده، ظرف یک هفته آینده انجام و تحویل می‌شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: بیشتر مشکلاتی که بر سر راه انعقاد قرارداد ۷۰ میلیون دلاری آذرآب با شرکت انرژی اتمی بود مربوط به بحث ضمانت‌نامه‌ها و مشکلاتی در نظام بانکی بود، که این مهم برطرف شده و یک مورد در بانک کشاورزی باقی مانده که رایزنی‌های لازم برای حل آن نیز با این بانک صورت گرفته است.
مخلص الائمه اظهار داشت: امید است همه موانع برطرف شود و این طرح که تنها توسط آذرآب قابل اجرا است ، به زودی به انعقاد قرارداد برسد و این واحد تولیدی مادر تخصصی به روزهای اوج خود بازگردد.
وی گفت: همانطور که مجموعه آب سنگین خنداب چشم صنعت هسته‌ای کشور است، شرکت آذرآب هم چشم صنایع سنگین و تجهیزات سنگین کشور است و انتظار می‌رود سازمان انرژی اتمی ایران حمایت خود را از چشم صنعت سنگین کشور دریغ نکند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: کوهی از تجربه و تجهیزات در شرکت آذرآب اراک وجود دارد و امید است این شرکت در ارائه طرح‌ها و ادامه مسیر برای رفع مشکلاتش مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار