نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست و به تعهدات آژانس بین‌المللی هسته نیز پایبند است اما آژانس نیز باید در مقابل اجازه فعالیت در سایر خدمات به ویژه در حوزه سلامت را به ما بدهد.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 10 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین بهره‌برداری از کیت غربالگری نوزادان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور رئیس انرژی اتمی کشور افزود: این زیبنده نیست که کشور ایران که در سازمان عضویت دارد را تحریم کند و دیگر کشورهایی که عضو آژانس بین المللی هسته ای نیستنند را تحریم نمی‌کنند.
وی یادآورشد: تقویت انرژی هسته‌ای در حوزه بهداشت و درمان نیاز اساسی کشور است و در صورت تحقق این مهم آینده کشور نیز تضمین می‌شود.
وی افزود: سازمان انرژی اتمی از ابتدا در حوزه صنایع در دنیا حرف برای گفتن داشت اما اکنون تقویت این مهم به خصوص در حوزه بهداشت و درمان، صنعت و کشاورزی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
وی ادامه داد: در حقیقت نظم نوین جهانی با توجه به جنگ اوکراین و روسیه دستخوش تغییرات شده و باید ساز و کارهای جدیدی در این راستا تعریف شود چرا که شرایط کنونی پاسخگو نیست و به ما تحمیل شده است.
آیت الله دری نجف ‌آبادی عنوان کرد: مراکز دانشگاهی باید برای ۲۰ سال آینده سرنوشت خود را تغییر دهند و اهداف گام دوم مدنظر مقام معظم رهبری نیز باید در این راستا تعریف شود و باید علوم انسانی و بشری در قله‌های بلند قرار گیرد و مراکز علمی ایران در تمام مسائل علمی و آموزشی پیشرو باشند.
امام‌جمعه اراک بیان کرد: باید برای سلامت بشر و کاهش آلودگی هوا نیز تدابیر ویژه ای اندیشید.
آیت الله دری نجف آبادی یادآورشد: اطلاعات کشور باید تحت هر شرایطی صیانت شود و آحاد جامعه باید با هوشیاری کامل از دستاوردهای نظام اسلامی و خون مقدس شهدا دفاع کننند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار