مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: بخش کشاورزی بیشترین آب را در اختیار دارد، هدر رفت آب در این بخش بسیار بالاست.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 24 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس عزت اله آمری افزود: لازم است با تغییر روشهای آبیاری و الگوی کشت مناسب، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی گفت: از آنجاییکه هر آبی برای شرب مناسب نیست و تهیه آب سالم شرب هزینه بر و این آب برای همه ضروری است، صرفه جویی در مصرف آن نیز بسیار حائز اهمیت است.
مهندس آمری یادآورشد: توجه به آب مجازی یعنی مقدار آب مورد نیاز برای تولید هرمحصول نیز موضوع بسیار مهمی است که باید در بخش مدیریت منابع آب مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: حل بحران آب با مشارکت همگانی مردم امکان پذیر است و همه مردم نسبت به آب یک مسئولیت و وظیفه شرعی، قانونی و اجتماعی دارند و باید برای محافظت از آب بکوشند.
وی با اشاره به نقش آب در زندگی و اهمیت این کالای کمیاب گفت: مدیریت منابع آب امری حیاتی و صرفه جویی در مصرف آن ضروری است.
مهندس آمری با تأکید بر اینکه آب سرمایه ای فرهنگی، اقتصادی و معنوی برای ماست ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب یک الزام است و همه مردم باید برای حفاظت از آن بکوشند و نجات آب نیز قطعاً با مشارکت همگانی مردم محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت آب در قرآن کریم افزود: خداوند متعال در آیات مکرر درباره اهمیت و ارزش این مایه حیات سخن گفته است تا جاییکه در ۸ آیه به صورت مستقیم و در ۶۰ آیه به صورت غیرمستقیم به آب اشاره شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی یکی از راههای شکر نعمت را استفاده صحیح از آن دانست و گفت : صرفه جویی در مصرف آب نه به معنای کم مصرف کردن بلکه به معنای درست مصرف کردن از راههای شکرگزاری این نعمت باارزش الهی است.
وی افزود: متأسفانه در حال حاضر بحران آب به عنوان یک موضوع امنیتی در کشور مطرح است و ما شاهد جنگ بر سر آب و مهاجرت های اقلیمی در نقاطی از کشور هستیم.
مهندس آمری در خصوص وضعیت منابع آبی استان خصوصاً منابع آب زیرزمینی گفت:سالیانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب در دشتهای استان کسری مخزن داریم که در قالب یک مثال ملموس یعنی ۷۰۰ حلقه چاه ۲۰لیتری یا ۵ اینچی را در سال در استان از دست می دهیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به کمبود بارندگیها و خشکسالی های اخیرگفت: خوشبختانه و با وجود اجرای طرح های بزرگ آبرسانی در استان هیچ یک از شهرهای استان به لحاظ آب شرب دچار تنش آبی نیستند و حفظ این شرایط نیازمند صرفه جویی و همکاری شهروندان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود و با تکمیل رینگ جنوبی تا پایان سال جاری تمام مناطق شهر تحت پوشش آب سد کمال صالح قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار