استاندار مرکزی گفت:روند تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس با محوریت استانداری دنبال می‌شود و ۲ معاونت اقتصادی و عمرانی با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداران وظیفه دارند ظرفیت‌های موجود را شناسایی و نسبت به جذب کمک‌های خیران اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 19 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست ساماندهی زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس، افزود: تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس مشارکت همگانی به خصوص حمایت گسترده صنایع را می‌طلبد.
وی یادآورشد: این استان جزو استان‌های پیشرو در تکمیل زائرسرای مشهد است، اما درعین حال از برنامه‌ تکمیلی عقب است.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل این طرح چندان زیاد نیست، ادامه داد: این اعتبار را می‌توان از داخل استان هم در قالب کمک نقدی و هم کمک غیرنقدی حتی تهیه تجهیزات از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با قیمت مناسب تامین کرد.
استاندار مرکزی اظهار داشت:در شهرستان آشتیان صنایع بزرگ و موفقی مستقر هستند که می توان از ظرفیت آنها در جهت جذب کمک برای تکمیل زائرسرا استفاده کرد.
وی ادامه داد: صنایع بزرگی همچون شرکت پتروشیمی شازند که تولیدات مرتبط با ساخت زائرسرا را ندارند می‌توانند به صورت نقدی از این طرح حمایت کنند.
استاندار مرکزی افزود: زنجیره‌ای از تولیدکنندگان انواع مصالح ساختمانی در استان مرکزی وجود دارد و باید از این ظرفیت مهم برای تکمیل زائرسرا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: شهرداری اراک نیز باید با تزریق منابع مالی به روند تکمیل زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس با هدف افزایش پیشرفت فیزیکی طرح کمک کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: زائرسرای این استان در مشهد مقدس ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: برآورد اولیه ساخت این زائرسرا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال بود اما اکنون تکمیل این طرح حدود ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.
وی یادآورشد: ساخت زائرسرای استانی در مشهد مقدس از تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده آحاد جامعه و حضور بی دغدغه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که مردم باید برای ساخت این زائرسرا مشارکت بیشتری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس از سال ۱۳۹۳ در زمینی به وسعت حدود هزار متر مربع آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد رها شده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: توقف عملیات اجرایی این طرح هزینه‌های بیشتری را تحمیل کرد چرا که برآورد اولیه این طرح ۱۰۰ تا ۱۲۰میلیارد ریال بود اما اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت بی‌توجهی و استمرار توقف روند تکمیلی آن بدون شک هزینه‌ها را از این هم بیشتر می‌کند.
وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیران بهره‌گیری شود تا امسال این طرح تکمیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: استان‌های زیادی زمین برای ایجاد زائر سرا در اختیار گرفته‌اند اما خیلی از استان نتوانسته‌اند کار را شروع کنند و تنها ۲ استان از مرکزی در اجرای کار جلوتر است.
مهدی زندیه‌وکیلی افزود: استان مرکزی برای ساخت زائرسرای خود در مشهد پروانه ساختمانی دریافت کرده که این کار در کمتر استانی اتفاق افتاده و این مهم در تثبیت مالیکت نقش موثری دارد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح از طریق اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و از ابتدای کار چند خیر نیک‌اندیش در کنار کار بوده و هنوز هم هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: مرحله اول این طرح اجرای اسکلت و بتن بود که تنها از طریق نقدینگی قابل اجرا بود اما از این مرحله به بعد می‌توان از طریق کمک‌های غیرنقدی از جمله مصالح کار را به پیش برد.
زندیه وکیلی اظهار داشت: اگر بخش زیادی از مصالح از سوی مردم و خیران تامین شود، کار را آسان می‌کند.
وی تاکید کرد: این زائرسرا برای خدمت رسانی به نیازمندان طراحی شده و کمک در اجرای آن کمک در کار خیر است و امید است همه در حد خود برای تکمیل آن کمک دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: این استان در زمینه تولید مصالح ساختمانی ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی دارد که باید رایزنی‌های لازم برای جذب کمک در این راستا صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار