استاندار مرکزی گفت: مناسبت‌های ملی به ویژه مناسبت‌های دفاع مقدس نماد وحدت است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی افزود: این ویژگی‌ها در هر مناسبتی وجود ندارد بنابراین می‌تواند عامل موثری برای شکل‌گیری و ارتقا هویت فرهنگی کشور و استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نباید این فرصت‌ها مورد غفلت قرار گیرد یادآورشد: برای استفاده از این فرصت‌ها باید همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت خود را به صورت هم‌افزا به میدان بیاورند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه آموزش و پرورش در گرامیداشت آیین‌های تاریخی نقش کلیدی دارد گفت: باید از ظرفیت این مجموعه برای گرامیداشت مناسبت‌های تاریخی چه در حوزه دفاع مقدس، ملی، مذهبی و منطقه‌ای استفاده شود.
وی با اشاره به تجلیل از مناسبت‌های تاریخی اظهار داشت: مناسبت‌های تاریخی چه در حوزه دفاع مقدس، ملی، مذهبی و منطقه‌ای اگر تجلیل نشود و به شخصیت‌های موثر در جریانات مرتبط با این مناسبت‌ها مثل مناسبت‌های دفاع مقدس و مناسبت‌های انقلاب، تا زمانی که خود آنها حضور دارند و یا همراهان، همرزمان و خانواده‌ها هستند پرداخته نشود معتقد هستم در نسل‌های بعدی انکار می‌شوند و یا ظرفیت فرهنگ‌ساز یا هویت‌ساز آنها از بین می‌رود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در استان به خصوص مدیرانی که به تازگی منصوب شده‌اند، با نگاه انقلابی و نگاه ارزشی مسائل را دنبال می‌کنند باید کمک کنند که حداکثر هم‌افزایی و همگرایی در این فعالیت‌ها و مناسبت‌ها انجام شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: آموزش و پرورش در این مناسبت‌ها نقش کلیدی دارد و قشری که پیش از همرزمان شهدا و ایثارگران نقش بسزایی دارند نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان هستند که باید این نگاه‌ها و ارزش‌ها به آنها منتقل شود و بعد از دوره نسبتا موثر نیمه‌تعطیل خوشبختانه فضا برای آموزش حضوری به شکل گذشته شکل گرفته است بنابراین باید از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش به اشکال ویژه استفاده شود و نقاط ضعفی که وجود داشته با نگاه انقلابی که مدیران جدید دارند تقویت شود.
مخلص‌الائمه اضافه کرد: باید به هر شکل ممکن از همه ظرفیت‌ها، تجارب و ابزارها استفاده کرد تا آموزش و پرورش بتواند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار