رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دومین اهدا عضو استان مرکزی در کمتر از دو هفته از آغاز سال جدید، انجام شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 05 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: جان بخش و بخشنده اعضای بدن، جوانی ناکام به نام مرحوم احسان عاجلو ۳۱ ساله اهل شازند است که با تشخیص همکاران و پس از تشخیص گروه پزشکی به مرگ مغزی اعضای بدن خود را بخشید.
وی یادآورشد: مرحوم عاجلو به دنبال آنوریسم مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۰ در بیمارستان ولیعصر بستری شد و سرانجام پس از کشمکش زیاد و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی، به دیار باقی شتافت.
وی تاکید کرد: با تشخیص مرگ مغزی و پس از اخذ رضایت از خانواده محترمشان در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۴ به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۶ تحت عمل جراحی هاروست قرار گرفت و کلیه ها، کبد، ریه ایشان به ۷ نفر از بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شد.
دکتر جمالیان یادآورشد: استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد کسانیکه به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می دهند، بیشتر شده و امید می رود با فرهنگ سازی این اقدام زیبا و تاثیرگذار، جان بیشتری از کسانیکه برای ادامه حیات به یک یا چند عضو نیاز دارند نجات یابد.
وی با اشاره به اینکه در مرگ مغزی، خونرسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد، مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌شود، افزود: اگر چه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند بتدریج در طی چند روز آینده از کار خواهند افتاد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و چه خوب است افراد با میل و رضایت خود و آگاهی به این موضوع، با امضاء و تکمیل رضایت نامه نگذارند عضوی که می تواند جان چند نفر را نجات دهد، سالم به زیر خاک برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار