عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور روز پنجشنبه با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی در محلات آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 31 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: در آغازین روزهای سال جدید که مزین به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان مرکزی آغاز شد.
علیرضا سلیمی افزود: معنا و مفهوم این اقدام که توسط بخش خصوصی پشتیبانی می‌شود این است که امسال یک تحول بزرگ در حوزه تولید خواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود برق در کشور این طرح می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف برق شهرستان‌های محلات و دلیجان با توجه به صنعتی بودن در مجموع حدود ۱۲۰ مگاوات است که این نیروگاه می‌تواند گام بلندی در جهت تامین نیاز برق این ۲ شهرستان باشد.
سلیمی افزود: این نیروگاه بیش از نیاز شهرستان را می تواند تولید کند و کمک بزرگی به استان مرکزی داشته باشد.
وی اظهار داشت: در واحدهای بزرگ استان از جمله شرکت آلومینیوم‌سازی حدود ۳۰۰ مگاوات مصرف برق داریم و این واحد یک سوم نیاز آلومینیوم را می تواند تولید کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است مرحله نخست این طرح با تولید ۲۵ مگاوات در هفته دولت امسال بهره‌برداری شود.
استاندار مرکزی هم گفت: عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در سال همزمان با یازدهم فروردین در این استان آغاز شد.
فرزاد مخلص الائمه افزود: طبق نگاه راهبردی انرژی های تجدیدپذیر راه نجات اقتصاد کشور در آینده میان مدت و بلند مدت است.
وی ادامه داد: ظرفیت ۱۰۰ هزار مگاوات برق خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات برق بادی به عنوان مهمترین سرمایه های کشور بوده و دولت سیزدهم تا پایان دولت ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات را در تجدید پذیر هدفگذاری کرده‌است.
استاندار مرکزی اظهارداشت: امید است با این اجرای این طرح که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اقتصاد کشور در اوج مصرف برق معطل مصرف بی رویه بدنه کشور نشود.
مخلص الائمه گفت: بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر کاهش آلودگی هوا نقش مهمی در شتاب‌بخشی به فرآیند تولید دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار