استاندار مرکزی گفت:دولت سیزدهم تولید مسکن را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده و مجلس هم با قانون مناسب، آن را حمایت کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 28 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی، افزود:تحول در امر تأمین مسکن به عنوان نیاز هر خانوار ایرانی، اولویت دولت سیزدهم و متولیان امر در این استان است.
وی یادآورشد: حوزه مسکن جزو مطالبات مردم است و سهم مهمی در هزینه خانوارهای کشور دارد.
استاندار مرکزی گفت: کار جدی آغاز شده و باید سهم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال با کمک دولت و مشارکت مردم محقق شود.
مخلص الائمه با بیان اینکه امسال چند راه مواصلاتی استان مرکزی تعیین تکلیف می‌شود، اظهار داشت: جاده اراک - فراهان، اراک - بروجرد از جمله مهمترین این محورهای ارتباطی است که متأسفانه با کندی در اجرا مواجه هستند و باید وضعیت تکمیل و ساخت آنها مشخص شود.
وی اظهار داشت: در حوزه راهها برخی طرح‌های نیمه کاره در استان مرکزی زمان بر شده و به مطالبه تاریخی تبدیل شده که نمونه آن پُل سنجان در مسیر اراک شازند است.
استاندار مرکزی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور گفت: انجام طرح‌های نیمه تمام در استان با اولویت‌بندی و تزریق اعتبارات لازم مورد توجه قرار می‌گیرد.
مخلص الائمه افزود: تلفات در جاده‌های استان از جمله محور اراک به بروجرد موجب شده تا جایگاه استان در نوروز در این آسیب، بالا برود که با تمهیدات در نظر گرفته شده از روز گذشته جاده‌های استان برای رانندگان متخلف، ناایمن شده و با آنان با شدت بیشتری برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: راه‌های اصلی دیگر مانند خمین به الیگودرز، شازند به ازنا، زیرآب به محلات، مامونیه به زاویه، فرمهین به خنجین و موارد مشابه برای رانندگی ایمن و کاهش تلفات حوادث رانندگی نیز باید تکمیل شوند.
استاندار مرکزی گفت: مقداری اعتبارات در روزهای آینده به طرحهای عمرانی استان تزریق می‌شود و در آینده نزدیک نیز با حضو ریاست محترم جمهوری شتاب مضاعف به طرح ها داده می‌شود.
مخلص‌الائمه گفت: سند تحول دولت مردمی اسفند سال گذشته نهایی و ابلاغ شده که فصلی از این سند اختصاص به ۹ حوزه اساسی دارد که یکی از این حوزه ها مسکن و شهرسازی است.
وی افزود: در سند تحول دولت مردمی چهار چالش حوزه مسکن شامل گرانی مسکن، کیفیت پایین بناها و ساختمان‌ها، حجم بالای بافت فرسوده و عدم تطابق الگو مسکن با هویت ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: باید بُرش استانی این سند استخراج و با انجام کار جهادی چرخش‌های تحول آفرین صورت پذیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خانه ملت در تاریخ مقرر بودجه را تصویب کرد و مدیران استانی باید یک نسخه از بودجه را داشته باشند و با مطالعه آن پیگیر مطالبات استان خود باشند.
ولی الله بیاتی افزود: ساخت و تکمیل برخی طرح های ملی به استان ها سپرده شده و در بودجه جدید مقرر شده تا سه درصد از محل فروش نفت به استان ها داده شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی کوشیده است بودجه واقعی را به تصویب برساند و از تصویب کذایی بودجه که منبع و هزینه کرد آن مشخص نیست جلوگیری کند.
بیاتی افزود: ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجحی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و به پیشنهاد دولت برای حذف ارز ترجیحی مجلس ۹ میلیارد دلار را قبول کرد و به دولت اجازه داد برای تهیه کالاهای اساسی در صورت، حذف ارز ترجیحی جایگزین معرفی کند.
وی اظهار داشت: معادن استان مرکزی سال گذشته ۳۱۴ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند اما یک ریال از این درآمد به استان مرکزی وارد نشده، درحالی که طبق قانون ۱۶ درصد از درآمد معادن باید برای زیرساخت‌های آن استان در نظر گرفته شود که برای تحقق این مهم باید مدیران استانی آن را مورد توجه قرار دهند.
در این مراسم حمید انعامی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی معرفی و از خدمات احمد مرزبان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار