استاندار مرکزی گفت: همراهی مردم با دستگاه های انتظامی، امنیتی و امدادی در طرح نوروزی و داشتن سفرهای بی‌خطر، زندگی امن و مورد پسند، امری ضروری است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 15 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ، دکتر فرزاد مخلص‌الائمه در آیین رزمایش ترافیکی انتظامی نوروزی استان مرکزی درستاد فرماندهی انتظامی افزود: امنیت برای مردم است و باید خود مردم نسبت به تامین آن مشارکت و حساسیت ویژه داشته باشند.
وی یادآورشد: امنیت بویژه در ایام نوروز به هم پیوسته است و نیاز است مردم نسبت به مشارکت در تامین امنیت، غفلت و کوتاهی نداشته باشند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ابتدا و انتهای امنیت برای مردم است افزود: حکومت‌ها و دولت‌ها وظیفه تامین و تضمین چند مقوله خیلی مهم را برعهده دارند، دولت‌ها موظفند موضوعاتی را در سطح جامعه تامین کنند که در راس همه آنها بحث عدالت قرار دارد.
وی اظهار داشت: دولت‌ها موظفند عدالت را به معنای ایجاد فرصت برای ایجاد ظهور و بروز استفاده از همه استعدادها فراهم کنند.
استاندار مرکزی افزود: بالغ بر پنج مقوله مهم از جمله رفاه، آزادی و هدایت، می‌توان برشمرد که در راس آنها و در کنار مقوله عدالت، موضوع و مقوله امنیت قرار دارد.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه دولت‌ها و حکومت‌ها باید امنیت را در سطح ذهنی و در سطح عینی در جامعه تضمین کنند گفت : مردم باید به لحاظ اداراکی و ذهنی مطمئن باشند که امنیت آنها تامین است و باید به لحاظ عینی و واقعی امنیت آنها تامین شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: ایام مقارن با پایان سال و آغاز سال جدید است و این ایام یکی از مقاطع مهمی است که مردم در این برهه بیش از هر مقطع زمانی دیگر برای امنیت خود اهمیت قائل هستند و حتی نسبت به آن نگرانند و باید همه تلاش خود را برای رفع نگرانی به لحاظ ذهنی و عینی انجام دهيم.
مخلص‌الائمه اظهار داشت:امسال در نوروز ۱۴۰۱ شرایط متفاوتی با حداقل ۲ نوروز گذشته وجود دارد، دولت در سال ۱۴۰۰، توجه و تمرکز فعالیت‌های خود را بر مقابله با کرونا و عملیات واکسیناسیون صورت داد و به فضل الهی و با تلاش مجاهدان عرصه سلامت و همراهی خیلی خوب مردم کشور و استان مرکزی، تلاش دانشمندان در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید دارو و واکسن، توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی به دست آمد.
استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم موفق شد در چند نقطه اوج و پیک این ویروس، شرایط به مراتب مطلوب‌تر و بهتری نسبت به ادوار گذشته ایجاد کند و پیک ششم کرونا را با وجود اینکه نه مردم محدودیت‌ها را رعایت کردند و نه دولت سخت‌گیری‌های قبل را داشت، اما به مراتب بهتر از پیک‌های قبل عبور کردیم و امید است تا پایان سال در نقطه فرود این ویروس قرار گیریم.
مخلص‌الائمه گفت: امسال مردم در نوروز بیش از ۲ نوروز کم سفر گذشته، نوروز پر سفری در راه دارند و استان مرکزی هم به عنوان مقصد سفر برای افراد بومی و غیربومی و هم به عنوان مسیر تردد شاه راهی در کشور شرایط ویژه‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارد.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان طرح نوروزی در استان مرکزی اضافه کرد: ایام ماه مبارک رمضان بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی فرا می‌رسد که به احتمال زیاد سفرها فشرده‌تر انجام می‌شود و کمتر سفری به نیمه دوم فروردین‌ماه منتقل می‌شود.
استاندار مرکزی افزود: شعار قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر باید مورد توجه قرار گیرد و برای تامین امنیت مردم در سطح شهرها، راه‌ها، جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی از تلاشی دریغ نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار