وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای قانون جهش تولید مسکن و ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای ودیعه اجاره مسکن در سال آینده تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 03 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،رستم قاسمی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد طرح جهش تولید ملی مسکن استان مرکزی افزود: از مسئولان استانی انتظار می رود در توزیع منابع همکاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه پنج میلیون نفر تاکنون در سامانه طرح جهش تولید مسکن کشور ثبت نام کردند و این فرآیند همچنان ادامه دارد یادآورشد: براساس آمارهای موجود هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که به لحاظ هزینه‌های خانوار حدود ۴۸ درصد درآمد خانواده‌ها به بخش مسکن اختصاص پیدا می‌کند و در شهرهای بزرگ نیز این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد که یک بحران جدی محسوب می‌شود و در صورت بی‌توجهی به آن قیمت مسکن همچنان افزایش خواهد داشت.
وی ادامه داد: علاوه براین آمار افراد مجرد کشور، بیش از ۸ تا ۹ میلیون نفر است که حدود ۸۰ درصد آنان به دلیل وجود مشکلات معیشتی به ویژه در حوزه مسکن ازدواج نمی‌کنند و همین امر سبب شد امکان ثبت نام برای افراد مجرد نیز در سامانه فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون یک میلیون مجرد در طرح جهش تولید مسکن در کشور ثبت نام کرده‌اند و باید این مهم مدنظر باشد که نیاز کشور به مسکن زیاد است و تامین آن نیازمند اقدام جدی از سوی تمامی نهادهای مسئول است.
قاسمی گفت: طرح جهش تولید مسکن که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، طرح مناسبی است و می‌تواند سه هدف نیاز مردم، تعهد دولت و قانون جهش تولید مسکن را اجرایی کند و دولت نیز برای اجرای این مهم عزم جدی دارد که تا کنون گام بلندی نیز برداشته است.
وی با بیان اینکه اکنون ساخت ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست اجرا است و تا پایان سال به یک میلیون واحد می‌رسد، اضافه کرد: این مهم با وجود اینکه اقدام ارزشمندی است اما کافی نیست و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در نقاط شهری استان مرکزی جریان دارد گفت: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال به این معنی نیست که سالی یک میلیون ساخته و تحویل شود بلکه باید در ۲ مرحله ۲ میلیونی انجام شود.
وی متقاضی و زمین را ۲ مولفه مهم در ساخت مسکن برشمرد و گفت: استانداران می‌توانند سهم ۴ ساله خود را همزمان آغاز کنند و مشکلی در خصوص تامین اعتبار وجود ندارد و برای متقاضیان مسکن در سال‌های آینده نیز چاره‌اندیشی می‌شود.
قاسمی افزود: در قالب طرح مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ساخته شده و این طرح با وجود اینکه اقدام مهمی درراستای خانه‌دار شدن مردم بود، نقایصی هم داشت که از تجربیات و نقایص این طرح باید برای اجرای طرح ملی مسکن استفاده شود.
وی ادامه داد: زمینی که برای طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی استان مرکزی جانمایی شده، آماده و زیرساخت های لازم را دارد و می‌تواند برای متقاضیان آورده و ارزش افزوده نیز داشته باشد و با وجود اینکه هزینه زیرسازی زمین در برخی استان‌ها بسیار بالا است در استان مرکزی پایین و قابل قبول ارزیابی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پیمانکار طرح اقدام ملی مسکن در اراک مجموعه بزرگی است که سابقه طولانی در حوزه مسکن‌سازی و دیگر فعالیت‌های عمرانی دارد و انتظار می‌رود این شرکت طرح مذکور را ظرف مدت یک سال و نیم به اتمام برساند و بدون شک این انتظار از توان این شرکت خارج نیست.
قاسمی ادامه داد: از مسئولان انتظار می‌رود سرعت لازم را در ساخت واحدهای مسکونی به کار گیرند تا مردم امید داشته باشند و تا جایی که می‌توانند سهم استان را افزایش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار