مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صنعت، معدن و تجارت گفت:مقام عالی وزارت صمت دغدغه و مشکل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را مشکل خود می‌داند.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 24 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،شهاب جنابی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: موقعیت و شرایط وزارت صمت به گونه‌ای است که هر تصمیم در این مجموعه تاثیر مستقیم بر اقتصاد و معیشت مردم دارد و به همین دلیل انتظارات عمومی از این بخش بسیار بالا است.
وی یادآورشد:اجرای ۱۰۰ طرح بزرگ زیرساختی با هدف ریل‌گذاری و بازطراحی نظام حکمرانی این بخش آغاز شد.
وی افزود: بسیاری از طرح‌های مذکور از جمله درج قیمت تولیدکننده بر روی محصول به مرحله اجرا رسیده و آثار آنها به خوبی مشهود است و برخی دیگر از طرح‌ها نیز در حال اجرا است.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنون نوک پیکان اجرای این طرح‌ها نقش بی بدیلی دارد اما اجرای کامل آنها و تحقق نتایج مثبت منوط به همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مربوطه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از زمانی که سه مجموعه صنعت، معدن و تجارت در یک وزارتخانه ادقام شد اگر چه زحمات زیادی کشیده شده اما هنوز هدف اصلی آن محقق نشده ولی در این بازطراحی ساختاری تلاش شده که یک گام اساسی در راستای تحقق آن برداشته شود.
جنابی تاکید کرد: طرح آمایش استانی صنعت، معدن و تجارت متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های معدنی، صنعتی، صنفی و تجاری به طور دقیق در وزارت صمت مطالعه و تدوین شده که به زودی به نتیجه می‌رسد.
مدیرکل اسبق صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: این استان حدود ۲ درصد از جمعیت و وسعت کشورمان را شامل می‌شود اما بیش از چهار درصد ارزش افزوده کل کشور در نتیجه فعالیت اقتصادی در این استان محقق می‌شود.
سعید جعفری کرهرودی افزود: متوسط تبدیل جواز به پروانه در کشور ۲۲ درصد است اما این شاخص در استان مرکزی ۴۸ درصد است که این افتخار بزرگ در نتیجه فعالیت گسترده بخش خصوصی و همکاری اداره کل صمت با این قشر است.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: تعامل و همکاری مطلوبی بین بخش خصوصی با دولتی در استان شکل گرفته و تیم اقتصادی قدرتمندی نیز در استان به خصوص در حوزه مدیریت ستادی استانداری شکل گرفته است.
علی جودکی با بیان اینکه مسائل و مشکلات صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی به خوبی فهرست‌بندی شده است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه مربوط به بخشنامه‌ها است که بسیاری از آنها قابلیت اجرا ندارند.
وی یادآورشد: سهم استان مرکزی در تسهیلات تبصره ۱۸ حدود یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که با وجود فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی استان، این رقم بسیار ناچیز است.
در این مراسم از زحمات ۲۲ ماه سعید جعفری کرهرودی قدردانی و علی جودکی به عنوان سرپرست اداره کل صمت استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار