مدیر پایگاه میراث‌‌فرهنگی بافت تاریخی نراق از واگذاری کاروانسرای شمس‌السطنه به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 30 November 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، پروین سادات طیبی افزود: کاروانسرای شمس‌السطلنه که در ۱۰ سال گذشته فاقد کاربری بوده و در اثر عدم رسیدگی و مرمت به موقع متولیان امر از جمله اداره اقاف و امورخیریه با تخریب همراه شده بود، در سال جاری با اعتباری حدود ۴۵۰ میلیون تومان مورد مرمت اضطراری و رفع خطر قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده از سوی پایگاه میراث‌فرهنگی شهر نراق واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر پایگاه میراث‌‌فرهنگی بافت تاریخی شهر نراق یادآورشد:مرمت انجام شده شامل آواربرداری و سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی، شیب‌بندی، عایق بام و بام‌سازی نهائی، کونال‌بندی‌های فرسوده خشتی و آجری، تثبیت و استحکام‌بخشی مجدد کونال‌بندی‌ها و اجرای اندود حفاظتی آستر و رویه دیوارها و جرزها بوده است.
طیبی ادامه داد: پیرو نشستی که روز گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مدیر اوقاف شهرستان برگزار شد کاروانسرای شمس‌السلطنه به مدت ۱۵ سال به شهرداری واگذار خواهد شد.
او با اشاره به اینکه این قرار داد با کاربری گردشگری و اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است افزود: این قرارداد پس از گذراندن مراحل اداری و قانونی با صندوق احیا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، به زودی به شهرداری شهر نراق واگذار خواهد شد و پس از تکمیل و تجهیز با کاربری گردشگری اقامتی احیاء خواهد شد.
او با اشاره به اینکه جذب گردشگر، در گام نخست، به محافظت و احیا آثار و بناهای تاریخی نیاز دارد، گفت:کاروانسرای شمس‌السلطنه یکی از زیباترین اماکن تاریخی شهر نراق است که در دوره قاجار احداث شده است.
وی گفت: معماری بنای این بازار همراه با حجره‌ها و تیمچه‌ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار