رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده موارد سرپایی و بستری ناشی از کرونا در شهرستان کمیجان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر نبی الله بابایی افزود: در حال حاضر ۴ بیمار مثبت قطعی در مرکز درمانی شهرستان کمیجان در حال دریافت خدمات درمانی هستند که افزایش موارد سرپایی و بستری در این شهرستان باعث بروز نگرانی های زیادی شده و همگان در این زمینه مسئولیت دارند و عادی سازی می تواند طغیان مجددی را رقم بزند.
وی یادآورشد: حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان در مدارس، به عنوان یکی از اماکن تجمعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم جز از طریق همکاری خود آن ها حاصل نمی شود.
وی تاکید کرد: کرونا کوچک و بزرگ نمی شناسد و با کسی شوخی ندارد و ویروسی است که اگر بهداشت را رعایت نکنیم، مبتلا می شویم بنابراین خانواده و مدرسه مکمل یکدیگر هستند و باید آموزش های لازم در خصوص دستورالعمل های بهداشتی به این گروه هدف داده شود و نظارت های لازم و دقیق صورت بگیرد.
دکتر بابایی یادآور شد: در هفته گذشته ۱۷ مورد بازگشایی مدارس داشته ایم که مقرر شد در هفته جاری به همراه فرماندار یک بازدید سرزده از مدارس داشته باشیم.
رییس مرکز بهداشت شهرستان کمیجان در ادامه با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در مهار اپیدمی کروناویروس، اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۲۵ هزار و ۸۵۹ نفر (۸۴/۱۲ درصد) از واجدین شرایط بالای ۱۲ سال دُز اول، ۲۰ هزار و ۷۹۳ نفر(۶۷/۶۴ درصد) دُز دوم و ۴۲۴ نفر(۱/۳۸ درصد) هر ۳ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی گفت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس یکی از اولویت های بسیار مهم به شمار می رفت واکسیناسیون دانش آموزان در شهرستان کمیجان نیز آغاز و از ابتدای شروع این امر تاکنون ۹۰ درصد این گروه هدف دُز اول و ۶۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۹۳ درصد از فرهنگیان کمیجانی نیز با دریافت هر دو دُز واکسن علیه ویروس منحوس ایمن شده اند.
وی اظهار کرد: در راستای استقبال کم مردم میلاجرد و با هدف افزایش آمار واکسیناسیون و سطح ایمنی افراد، واکسیناسیون درب منزل راه اندازی شده و در حال ارایه خدمت به واجدین شرایط می باشد.
گفتنی است که شهرستان کمیجان در شمال غربی استان مرکزی واقع شده‌است و با اراک مرکز استان ۹۵ کیلومتر فاصله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار