مسئول بسیج سازندگی کشور گفت:حداقل سه هزار روستای کشور با معضل فقدان آب آشامیدنی بهداشتی مواجه‌ است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 28 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار محمد زهرایی در جریان سفر به استان مرکزی و بهره‌برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی روستای اسفندان کمیجان افزود: باید گره‌گشایی از معضل این مناطق با اولویت دنبال شود.
وی با بیان اینکه آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستای کشور با همکاری دولت در دستور کار جدی بسیج سازندگی کشور است یادآورشد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دولت منعقد می‌شود و قرار است که ظرف مدت ۲ سال برنامه‌های آبرسانی روستایی کشور اجرا شود.
وی افزود: تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای روستاها در اولویت برنامه‌های بسیج سازندگی کشور است.
مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: همچنین ایجاد پنج هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره‌سازی آب، ساخت کانال انتقال آب و لوله‌گذاری در روستاها نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.
سردار زهرایی اظهار داشت: حداقل سه هزار روستای کشور با معضل فقدان آب آشامیدنی بهداشتی مواجه‌ است و باید گره‌گشایی از معضل این مناطق با اولویت دنبال شود.
وی گفت: نبود آب و غفلت از حل مشکلات روستایی عقبه گسترده‌ای دارد و موجب می‌شود که این کانون‌های مولد از سکنه خالی شوند و آهنگ مهاجرت به شهرها و در پی آن گسترش دامنه آسیب‌های اجتماعی شدت بگیرد.
مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: بسیاری از روستاهای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود و از شبکه آبرسانی محروم هستند و نیاز است که در سایه همسویی هدفمند بسیج و دولت معضل جدی این مناطق محروم رفع شود.
عملیات ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستای اسفندان شهرستان کمیجان با ۶۰۰ متر مکعب و با صرف اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد.
اجرای این طرح که نقش بسزایی در مدیریت بهینه آب در زمان خشکسالی دارد، چهار ماه به طول انجامیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار