معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: وضعیت تولید گوشت مرغ در استان مطلوب است اما برخی ناهماهنگی‌ها به خروج ۴۰ درصد این محصول در خارج از شبکه و به استان‌های همجوار دامن زده که در مواردی موجب بروز شوک در شبکه توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 25 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، «حمیدرضا اخوان» افزود: میانگین تولید روزانه گوشت مرغ در این استان ۱۳۵ تن است که ۸۰ تن آن در استان به مصرف می‌رسد.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا در پایان ماه جاری هیچ کمبود و صفی برای عرضه این گوشت مرغ در استان مرکزی وجود ندارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی یادآورشد: میزان توزیع گوشت مرغ در اوج مصرف این محصول برای استان روزانه ۱۲۰ تن و در روزهای عادی سال ۸۵ تا ۹۰ تن است و در صورت بروز هر مشکل کسری تقاضا با توزیع مرغ منجمد در استان تامین می‌شود.
اخوان گفت: گوشت مرغ با قیمت ۲۹۲ هزار ریال به واحدهای عرضه و مرغ فروشی‌های استان ارایه شده و این محصول با قیمت مصوب ۳۱۰ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی کشتارگاه‌های استان تنها مجاز به قطعه‌بندی پنج درصد تولیدات خود هستند و بقیه محصولات تولیدی این واحدها باید به‌صورت لاشه در استان توزیع شود و درصورت رعایت نشدن این مهم از طریق عوامل نظارتی پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
وی با یادآوری توزیع روزانه ۳۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۲۰۰ هزار ریال در استان مرکزی، گفت: گوشت مرغ منجمد به میزان کافی در این استان مرکزی ذخیره‌سازی شده و مشکلی در زمینه توزیع این محصول وجود ندارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۴۵ تن تخم‌مرغ نیز روزانه در این استان تولید می‌شود که ۵۵ تن از این محصول در استان مصرف شده و بقیه به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
اخوان ادامه داد: قیمت مصوب یک شانه تخم‌مرغ (با وزن یک کیلو و ۶۵۰ گرم) بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی ۴۳۰ هزار ریال تعیین شده و این محصول با قیمت مصوب در استان مرکزی در حال توزیع بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی آبان ماه امسال در واحدهای پرورش مرغ استان مرکزی انجام شده که میزان جوجه‌ریزی در این واحدها نسبت به آبان ماه پارسال روند افزایشی دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی یادآور شد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی آبان ماه سال گذشته در واحدهای پرورش طیور این استان انجام شد.
اخوان افزود: جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش یافته‌ است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تاخیر در تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری را از جمله مشکلات فعالان این بخش اعلام کرد و گفت: این مهم موجب شده مرغداران مجبور شوند نهاده مورد نیاز خود را توسط بازارگاه از بازار آزاد تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار