کد خبر: ۱۰۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 25 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: در این رهگذر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وظیفه دارد نقاط قوت و ضعف استان در حوزه مسایل اقتصادی را فهرست‌بندی کندو با تمام توان برای رفع موانع تولید گام بردارد.
وی یادآورشد:نقش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید در بخش‌های مختلف مدیریتی استان برجسته‌سازی شود تا آهنگ توسعه اقتصادی در این منطقه شتاب گیرد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی تقویت بدنه اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف به‌منظور توسعه همه جانبه کشور است به‌گونه‌ای که در مقابل هرگونه تحریم و فشارهای خارجی، گزندی به کشور وارد نشود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مصوبات شورای گفت و گو ابلاغ و از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌شود و در نشست آتی نیز این مصوبات مرور شده و در موارد لزوم مداخله خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: شورای گفت و گو تسهیل‌گر فرآیند تولید و توسعه اقتصادی و تجلی‌گاه تعاملات دولت با بخش خصوصی است.
ناصر بیکی افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با شناسایی بهنگام‌ موانع و چالش‌های تولید، می‌تواند موتور محرک اقتصاد استان باشد.
وی با بیان اینکه شورای گفت و گو باید خروجی کارگشا داشته باشد، یادآورشد: این شورا براساس رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی در استان داشته و نقش تاثیرگذار این مرجع قانونی در رفع موانع تولید در استان هر روز بیشتر می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: شورای گفت و گوی استان تاکنون ۵۷ نشست برگزار کرده و به‌طور متوسط در هر ماه این نشست برگزار و تمامی مصوبات تا مرحله اجرا پیگیری می‌شود.
بیکی افزود: نیمه دوم سال ۹۹ شورای گفت و گوی استان رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد و این در حالیست که این شاخص در ۶ ماه نخست همان سال برای استان هفت بود.
وی افزود: با رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی، عرصه خصوصی می‌تواند حرکت بهتری در این مسیر داشته باشد وشورای گفت و گو باید برای رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی داشته باشد و امید می‌رود که روز به روز اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی استان رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار