نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی به‌دلیل مصرف‌گرایی است.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 19 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: با توجه به امکانات محدود داخلی، تجمل و زندگی اشرافی‌گری مانعی است که کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند .
وی یادآورشد: مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.
امام جمعه اراک گفت: توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی صیانت از عزت، شرف و یکپارچگی ملی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای این مهم راهبردهای موثر و کاربردی داشته باشد.
وی افزود: اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند باید تمام تلاش خود را برای حفظ و اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی، و منطبق با آموزه‌های اهل بیت و انقلاب اسلامی به کار بگیرند.
وی ادامه داد: فرهنگ شاکله حیات ملی حیات ملی و به مثابه اکسیژن سالم برای تنفس ملت و پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و حل معضلات اجتماعی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد راهکارهای لازم برای توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اندیشیده و در این مسیر گام‌های بلند بردارد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: ملت ایران خود را پیرو آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری ، شهدا و اهل بیت(ع) می‌داند و این فرهنگ مقدس باید بیش از گذشته در جامعه جاری باشد و رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه سنگین است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ایران خاستگاه بزرگانی چون ابوعلی سینا، حافظ، سعدی، مولانا، پروین اعتصامی، علامه حلی، علامه طباطبایی و امام راحل است و گسترش آثار و اندیشه‌های سترگ هر یک از ده‌ها بزرگمرد ایرانی باید در شاکله فرهنگی ایرانی و اسلامی این مرز و بوم هویدا باشد.
وی درباره عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی هم گفت: این شورا تا کنون بیش از ۱۰۰ نشست تخصصی برگزار کرده که مصوبات مهمی را در بخش‌های مختلف به دنبال داشته اما، شورای عالی فرهنگ عمومی باید نسبت به تامین اعتبارات لازم برای برگزاری هر چه موثر بودن مصوبات اقدام کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی درباره دیدار برخی نخبگان کشور با مقام معظم رهبری هم گفت: در این نشست رهبر معظم انقلاب در مورد شعار «ما نمی‌توانیم» که القای دشمنان برای دستیابی به اهداف شومشان است هشدار داد و تاکید کرد که نخبگان باید با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی این توطئه دشمنان را خنثی کرده و در راستای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور اقدام کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی کشور در گذشته نیز وجود داشته اما بزرگان و جامعه نخبه با همت‌های بلند و اراده‌های پولادین منشاء آثار و برکاتی شدند و اکنون نیز نباید مشکلات اقتصادی بهانه‌ای برای افراد در مسیر توسعه کشور باشد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مصرف روزانه گاز در کشور به ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که در صورت تداوم آن واحدهای تولیدی و صنعتی در روزهای آینده با کمبود سوخت مواجه می‌شوند و همه باید به خصوص در روزهایی که برودت هوا کمتر است، حجم سوخت مصرفی خود را کاهش دهند.
آیت‌الله دری نجف آبادی در خصوص اتفاقات روزهای گذشته در افغانستان هم گفت: دولت مرکزی این کشور وظیفه دارد بدون تبعیض در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام بردارد و تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت به‌کار بگیرد.
وی تاکید کرد: دولت مستقر افغانستان ۲۵ سال سابقه دارد و دولتمردان نباید فریب توبه کردن سران این حکومت را بخورند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: برخی شهروندان عراقی نسبت به انتخابات اخیر در این کشور معترض هستند و توطئه ترور نخست وزیر این کشور با پهپاد در جهت به حاشیه بردن انتخابات است اما، مردم عراق در این شرایط باید همدلی و همبستگی خود را حفظ کنند.
آیت الله دری‌نجف آبادی عنوان کرد: وجود قبور مطهر اهل بیت(ع) دلیلی است که عراق پاره تن ایران است و همواره از آن‌ها حمایت خواهد شد.
وی با همدردی با مردم زلزله‌زده بندرعباس گفت: دولت باید با تمام ظرفیت نسبت به حل مشکلات مردم و جبران خسارات وارد شده اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار