معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گوش شنوا برای شنیدن دغدغه جامعه کارگر و کارفرما وجود دارد ، تلاش دولت سیزدهم بر آن است که برای کاهش مسایل ودغدغه‌های این قشر اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی‌حسین رعیتی‌فرد در جریان سفر به استان مرکزی در نشست با تشکیلات کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در اراک با بیان اینکه کارنامه جامعه کار و تولید ایران در شرایط کرونا در جهان موفق و درخشان است افزود: با وجود همه مشکلات و فشارها حوزه اقتصادی و تولید تمام قد برای تامین نیازهای مردم پای کار ایستاد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت‌های غنی در حوزه تولید و صنعت دارد یادآورشد:نیروهای کارگری این استان از اقشار زحمتکش هستند که سهم بسزایی در روند توسعه صنعتی کشور ایفا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه جامعه کارگری کشور ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود:این قشر همواره در خط مقدم و خط تولید از ارزش‌های نظام و کشور دفاع کرده و مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند.
وی گفت: در موقعیت حساس اقتصادی ممکن است همه مشکلات جامعه کارگری رفع نشود اما تمامی توان به‌کار گرفته شده تا وضع موجود به سمت مطلوب حرکت کند وتلاش بر این است از ظرفیت فکری کارگر وکارفرما حداکثر بهره‌گیری صورت بگیرد تا اشتراک نظر در موضوعات مختلف فراهم شود.
رعیتی‌فرد با بیان اینکه بنا به تصمیم دولت سیزدهم قرار است که هر ماه نشست شورای عالی کار برگزار شود گفت: برای بهتر شدن وضعیت معیشت کارگران کمیته مزد نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم با بیان اینکه۲۸۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان وجود دارد گفت: استان مرکزی با عنوان پایتخت صنعت ایران، ظرفیت افزایش ۲ برابری این تشکل‌ها را دارد.
بهزاد سام‌دلیری افزود: توسعه تشکل‌های کارگری وکارفرمایی در حل مشکلات این قشر و کسب موفقیت‌های بیشتر نقش موثری دارد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان بازدید از هپکو و نشست با کارگران این واحد صنعتی گفت: آینده تولید در واحد صنعتی هپکوی اراک روشن است و در این راستا اقدامات و گشایش‌ موثری رخ داده است.
علی‌حسین رعیتی‌فرد با بیان اینکه امید می رود این شرکت مادرتخصصی به روزهای پررونق سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۸۶ با رکورد تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بازگردد افزود: مطالبات مربوط به نیروهای بازنشسته‌ هپکو نیز باید از سوی حلقه مدیریت اجرایی استان مرکزی پیگیری شود تا بهترین نتیجه در بازه زمانی کوتاه حاصل شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: اجرای موثر مفاد قانون کار در مجموعه‌های وابسته و زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هفته گذشته با ارایه پیشنهادی به وزیر تعاون با حساسیت و توجه خاص لحاظ شده و دستورات لازم در این راستا صادر شده است.
قائم مقام مدیرعامل هپکو هم با بیان اینکه این شرکت با ظرفیت بالا توان پاسخگویی به طیف بزرگی از نیازهای کشور را دارد گفت:هپکو به دلایل متعددی سال‌های طولانی با چالش‌ها و معضلات جدی دست و پنجه نرم کرده است.
علیرضا میقانی با بیان اینکه اگرچه با تصمیم قاطع دولت گذشته، موضوع سهامداری هپکو حل شد اما، این کفایت نمی‌کند افزود: اگر به موقع گره‌گشایی از سایر معضلات آن انجام نشود، این واحد صنعتی ممکن است مجدد درگیر چالش‌های اساسی شود، تداوم مشکلات هپکو در ۱۵ سال اخیر منجر به انباشت خسارات مالی و بدهی ۱۲ هزار میلیارد ریالی آن شده است.
میقانی با بیان اینکه در حوزه هدفگذاری تولید و کارسازی برای این شرکت مادرتخصصی، طرحی برای تولید ماشین‌آلات معدنی در هپکو ارایه شده است گفت: در صورت حمایت موثر می‌تواند هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند چراکه ظرفیت اسمی تولید در شرکت هپکو سه هزار دستگاه است که امید می‌رود در سایه راهبردهای هدفمند و حمایت‌های لازم، این شرکت بتواند تمامی ظرفیت خود را بارور کرده و به ریل تولید شاخص برگردد.
نایب رئیس شورای کار شرکت هپکو هم با بیان اینکه مشکلات برجسته درون سازمانی هپکو در خصوص بیمه کارگران است به‌طوری که بدهی به تامین اجتماعی به ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است گفت:۷۰۰ میلیارد ریال جریمه به رقم بدهی تامین اجتماعی اضافه شده که انتظار است با درک شرایط کنونی هپکو، تلاش‌ها برای بخشودگی جریمه صورت گیرد.
مهدی کرمی افزود: ۶۰ نفر از کارگران هپکو تا پایان سال بازنشسته می‌شوند که با بخشودگی مبلغ جریمه می‌توان این افراد را بازنشست کرد.
نایب رئیس شورای کار هپکو یادآورشد:طرح طبقه‌بندی گروه‌ها و جایگاه‌ها نیز نیازمند بازنگری است و حقوق در این واحد صنعتی به نسبت سایر واحدهای تولیدی همتراز پایین‌تر است.
کرمی افزود: کارگران هپکو خود را با دستمزد نیروی انسانی شاغل در شرکت آلومینیوم مقایسه نمی‌کنند اما، حقوق آنان نسبت به سایر صنایع فعال اراک نیز عادلانه نیست، تا سال آینده ۱۹۲ نفر از کارکنان و کارگران هپکو بازنشست می‌شوند و شمار نیروهای انسانی شاغل آن کاهش می‌یابد که نیاز است از هم‌اکنون به‌منظور جذب نیروهای متخصص در این واحد مادر تخصصی اقدام شود.
نایب رئیس شورای کار در شرکت هپکو افزود: درحال حاضر به همت تیم مدیریتی جدید این واحد صنعتی، با تحقق سفارش‌ها، روند کارسازی در خطوط تولید از سرگرفته شده گرفته شده اما بدون نیروی متخصص نمی‌توان تعهدات قراردادهای کاری را به‌موقع انجام داد.
کرمی یادآورشد: در زمینه مسایل رفاهی کارگران هپکو تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده و نیاز است این مهم در اولویت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار