رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : از ابتدای سال تا کنون یک‌هزار و ۶۲میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری کرهرودی در حاشیه بازدید از مجموعه معادن عباس آباد و باقرآباد نیم ور محلات افزود: ۱۶ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۹هزار و ۳۵ و ۴۷۸ هزار تن ذخیره اسمی امسال در استان مرکزی صادر شده است.
وی ادامه داد: ۳۲۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفت که در این فرآیند ۸۳ فرصت اشتغال جدید ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۱۱ پروانه اکتشاف و ۹ گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.
جعفری اضافه کرد: ۲۶۶ پروانه اکتشاف و ۲۴۵ گواهی کشف با میزان سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال تا کنون در این استان صادر شده و چهار هزار و ۶۴۳ نفر نیز در این حوزه اشتغال دارند.
وی یادآورشد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره وسنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.
۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار