رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۸۹۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت‌ فیزیکی مختلف در این استان وجود دارد و سرعت‌دهی به تکمیل این طرح‌ها از برنامه های این سازمان برای اشتغالزایی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 09 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری کرهرودیدر حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان آشتیان افزود: مجموع پیش بینی سرمایه‌گذاری در این طرح‌های تولیدی و صنعتی حدود ۲۹۰ هزار میلیارد ریال است و در صورت بهره‌برداری بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه به ترتیب بیشترین طرح‌های صنعتی استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۵۶۰ مورد از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و حمایت از این عرصه‌های کارآفرین برای تکمیل و راه‌اندازی نهایی در اولویت برنامه‌های این سازمان است.
جعفری کرهرودی، میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان مرکزی را ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۹ هزار فرصت شغلی جدید در نقاط مختلف استان ایجاد می‌شود.
وی یادآورشد: ۱۸ طرح صنعتی بزرگ و مادر تخصصی با ظرفیت اشتغال چهار هزار و ۱۰۰ نفر در استان مرکزی شناسایی شده است که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها نیز ۶۸ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط ​​و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
استان مرکزی دومین مرکز صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار