رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش موارد ابتلا به ویروس آنفولانزا در مهدکودک و مدارس فعال در سطح استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 06 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی افزود: متاسفانه با شروع فصل سرما و برودت هوا شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس آنفولانزا به خصوص در مهدکودک و مدارس هستیم که این مهم اهمیت رعایت موازین بهداشتی را بیش از گذشته نشان می دهد و با توجه به بازگشایی مدارس دوره متوسطه از تاریخ ۱۵ آبان ماه، لازم است که آموزش پرورش با مراکز بهداشتی سطح شهرستان هماهنگی و تعامل و نسبت به کارت واکسیناسیون سرویس مدارس و تعداد جمعیت هر کلاس نظارت مستمر و دقیق داشته باشد و در صورت برقراری تعامل مناسب بدون هیچ گونه چالشی به سمت بازگشایی های بیشتر پیش خواهیم رفت.
وی با اشاره به کمبود فضای خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری شاهد بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت ترکیبی حضوری و مجازی هستیم که تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است، اما با توجه به بازگشایی سایر دانشگاه ها در آذرماه سال جاری در صورت عدم برنامه ریزی و ارایه راهکار در خصوص خوابگاه ها دانشجویی مطمئناً با چالش مواجه خواهیم شد.
وی یادآورشد: با توجه به بارش های اخیر و برودت هوا امکان انجام تست پی سی آر در حیاط مراکز جامع سلامت امکان پذیر نمی باشد و با این شرایط مجبور به انجام آن در داخل ساختمان مراکز هستیم که این امر تهدیدی برای سلامت سایر بیماران از جمله مادران باردار می باشد از این رو از ارگان های سطح استان می خواهیم که حدود ۶ کانکس را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا بیماران کرونایی و غیر کرونایی با یکدیگر تداخل فضایی نداشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا تبادل پول نقد برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث شیوع یشتر این بیماری می شود و بر اساس آخرین پیگیری های صورت گرفته هنوز هم اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی تاکید کرد: تشکیل صف های طولانی و پر ازدحام برای توزیع کالاهای مورد نیاز روزانه یکی دیگر از چالش های شیوع ویروس در سطح استان است و از سمت و اصناف مربوطه می خواهیم که با برنامه ریزی آگاهانه مانع از این اتفاق شوند.
وی ادامه داد: با احتساب جمعیت اتباع سطح استات، از یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال، ۸۵ درصد آن ها دُز اول و ۶۰ درصد این گروه هدف ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و امید می رود که با ادامه این شرایط و افزایش روند واکسیناسیون تا پایان آبان ماه شاهد واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه هدف با دو دُز واکسن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار