رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هم اینک در هپکو قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدن به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 31 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری‌کرهرودی افزود: با این روند می‌توان گفت به صورت تقریبی برنامه‌های آتی این شرکت تضمین شده است اما این ظرفیت نیز وجود دارد برای افزایش تعداد ماشین آلات خود تا ۲ هزار دستگاه در سایز های مختلف تولید و تنوع ایجاد کند و شرکت به فعالیت خود ادامه دهد.
وی یادآورشد:شرکت هپکو به‌تازگی با تغییرات مدیریتی توانمند شده و توانسته با برنامه هدفمند برای تولید ماشین آلات سنگین معدنی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
وی افزود: این واحد صنعتی مادر در گذشته صرفا ماشین آلات راهسازی را تولید می‌کرد اما با توجه به چند بعدی بودن ظرفیت‌ها اکنون آمادگی برای حضور در سنگر تولید تجهیزات معدنی را دارد.
وی اظهار داشت: نوع مشکلات هپکو نسبت به گذشته تغییر یافته در گذشته مشکلات آن از جنس غیرکاری بود اما اکنون مشکلات تخصصی و در حوزه فعالیت دارد و ممکن است مباحث تامین مالی و سرمایه در گردش باشد که با تعامل و هماهنگی بانک‌ها و ارگان‌های مرتبط مالی انجام شده مشکلات از سوی آن‌ها با ارایه تسهیلات به خریداران رفع شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یادآور شد: محموله‌ای برای تامین بخشی از تولید که سفارش داده شده در راه است و روند تولید بیل مکانیکی در هپکو اکنون با قطعاتی که از قبل دپو شده بود، جریان دارد و با توجه به مستمر بودن روند تولید باید محموله قطعات تولید دامپتراک‌ها، لودر و سایر تجهیزات که مربوط به تولید داخل است تامین شده است.
وی اظهار داشت : موضوعات و مشکلات شرکتهای بزرگ صنعتی استان به صورت ویژه در کارگروههای تخصصی استانی و ملی در حال پیگیری است و با عزم جدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در آینده ای نزدیک شاهد خبرهای خوبی در زمینه بازگشت رونق تولید به واحدهای تولیدی که دچار رکود شده بودند خواهیم بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار