معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: بزرگراه شازند به ازنا به طول ۷۵ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شده و زیر بار ترافیک می‌رود.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 28 October 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، خیرالله خادمی در جریان بازدید از جاده‌های شهرستان شازند در جمع خبرنگاران، افزود: حدفاصل مسیر تهران تا بندر امام خمینی (ره) حدود ۹۰۰ کیلومتر است که به‌صورت چهار و ۶ بانده است.
وی یادآورشد: ۲۷ کیلومتراز محدوده مسیر توره به بروجرد در گردنه زالیان باقی مانده که بر اساس بازدید و برنامه‌ریزی صورت گرفته، امید می‌رود بتوان تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی باند دوم آن در ۲ مرحله به اتمام برسد تا این گره بین استان مرکزی و لرستان رفع شده و به‌صورت چهارخطه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسیر شازند به ازنا به طول ۷۵ کیلومتر پرترافیک است که عملیات اجرایی در تمام جاده ۲ استان فعال شده و امید می‌رود که بتوان محدوده شهرستان شازند به طول ۳۵ کیلومتر در ۲ مرحله و تا پایان سال ۱۴۰۲ آماده افتتاح شود.
خادمی اظهار داشت: عملیات آسفالت ۱۲ کیلومتر مسیر ابتدایی این جاده در ورودی شهرستان شازند به سمت لرستان باقی مانده که انتظار می‌رود بتوان تا پایان امسال با تزریق منابع مالی این مسیر را زیر بار ترافیک‌برد تا میزان تصادف‌ها در این محدوده کاهش یابد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد به بروجرد تکمیل شده و به شهرستان شازند متصل می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: عملیات اجرایی این طرح اکنون از سمت بروجرد آغاز شده و با اتمام اقدامات در محدوده خرم آباد به بروجرد، دستگاه‌ها و ماشین آلات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حوزه بروجرد به شازند فعال می‌شود و امید می‌رود این بخش از طرح را نیز در سه سال آتی به صورت آزادراه به کنارگذر متصل شود و مسیرهای ارتباطی چهارخطه بین استان لرستان و مرکزی در چهار سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت : ۲ جاده اصلی و استراتژیک و ۲ طرح ملی در حوزه شهرستان شازند وجود دارد که عملیات اجرایی آن از سوی شرکت‌های مختلف در حال انجام است و به دلایلی روند پیشرفت طرح‌ها در حد انتظار نیست.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت:۲ بانده کردن جاده شازند به ازنا و همچنین توره به بروجرد به طول ۳۲ کیلومتر به لحاظ حجم ترافیک آغاز شده است.
احمد مرزبان افزود: اجرای عملیات ۲بانده کردن این جاده به طول ۱۳ کیلومتر در مرحله نخست انجام است که هشت کیلومتر آن با استفاده از ۳۴ دستگاه ابنیه فنی تکمیل شده و به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری سنگین انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی امید می‌رود که تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح تا محدوده شهر شهباز به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به مصوبات این بازدید گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی جاده شازند به ازنا تامین و آسفالت جاده توره به بروجرد نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
مرزبان تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده کنونی توره به بروجرد به طول ۱۰ کیلومتر و همچنین اجرای روشنایی در گردنه این مسیر از دیگر مصوبات سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور به شهرستان شازند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار