رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت:زیرگذر پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار مقاومت شهید سلیمانی اراک، تا ۲۹ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 26 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی چگینی افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار مقاومت کار با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود و امید می رود ظرف ۲۹ روز آینده، زیرگذر پروژه هم به بهره‌برداری برسد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی یادآورشد: پروژه پل سنجان به عهده راه و شهرسازی است و شهرداری مسئولیتی در این پروژه ندارد، اما واقعیت این است که اساساً مسئله ایجاد شدن این پل و کارایی آن محل بحث است.
وی ادامه داد:در جلساتی که درباره این پروژه داشته‌ایم تقریباً ۲۵ درصد پیشرفت داشته و پایه‌های پل که حدود ۲۲ پایه است اجرا شده‌اند و کار وارد قسمت عرشه شده بنابراین امسال با توجه به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ شده است و امید می رود تا پایان سال جاری پیشرفت پروژه به ۷۵ درصد برسد.
چگینی تاکید کرد: بعد از پایان کار پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار مقاومت، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) با توجه به شرایطی که وجود دارد ضروری‌ترین پروژه است، اما از سویی سعی می‌کنیم زمان‌بندی به صورتی باشد که پروژه میدان امام خمینی (ره) نیز استارت زده شود و عملیات خاک‌برداری آن با توجه به پتانسیل‌هایی که پیمانکار (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)) و شهرداری دارد، آغاز شود.
وی گفت: در پروژه‌های عمرانی عموماً کارفرما به پیمانکار بدهکار است و این یک امر طبیعی است، اما اینکه گفته شود در حال حاضر کار پیش نمی‌رود یا پیشرفت کند است، صحت ندارد و عملیات اجرایی در معرض دید عموم قرار دارد.
رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک یادآورشد : اگر پروژه‌های فعلی در شهر اراک از قبل آغاز نمی‌شد ما در شورای ششم برنامه‌های دیگری داشتیم که صرفا به پل و تقاطع منحصر نیست، چرا که آنچه مدنظر ماست برنامه‌های رفاهی و اجتماعی با توجه به وضعیت شهر و نیازی است که مردم از نظر فرهنگی، اجتماعی، به تفریحات و تفرجگاه دارند.
چگینی گفت: منطقه گردشگری گردو از پروژه‌هایی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر اداره راه و شهرسازی اراضی‌ای که در اختیار دارد با قیمت مناسبی به شهرداری واگذار کند، هرچند که باید هزینه مضاعفی را هم برای زمین‌ها هم پرداخت کنیم، اما اتفاقات خوبی در این پروژه رقم خواهد خورد، ولی متأسفانه در حال حاضر راه و شهرسازی اراضی استراتژیک این منطقه را به مجموعه‌های دیگر واگذار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار