نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جهان اسلام باید بیش از گذشته در حفظ و ارتقای وحدت تلاش کند زیرا وحدت مهمترین راهبرد استراتژیک برای مسلمانان است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 15 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به هفته وحدت و سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، افزود: مسلمانان برای دفاع از کیان امت اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه داعش و اسرائیل نباید از مسئله وحدت غافل شوند.
وی ادامه داد: مسلمانان باید در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند و شیعه و سنی با قدرت از منابع اسلام در برابر آمریکا، داعش و اسرائیل دفاع کنند.
امام جمعه اراک گفت: جمهوری اسلامی از طالبان انتظار دارد حکومت فراگیر با مشارکت نمایندگانی از شیعه و پشتو در کشور افغانستان تشکیل دهد.
آیت الله دری نجف‌آبادی با یادآوری انفجار در مسجد شیعیان در قندوز افغانستان، یادآورشد: حکومت طالبان باید رسیدگی به مصدومان این انفجار را در اولویت قرار دهد و جنایتکاران آن را محاکمه کند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان حدود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک دارد افزود: امنیت مرزهای کشور ما در آینده حکومت طالبان باید ۱۰۰ درصد تضمین شده باشد،مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از افغانستان حسن همجواری است اظهارداشت: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه حسن همجواری دارد این کشورها هم باید نسبت به قوانین متعهدانه رفتار کنند.
وی با بیان اینکه افغانستان نباید به جایگاهی برای اسرائیل و تولید مواد مخدر تبدیل شود تاکید کرد: طالبان اگر می‌خواهند بگویند که از تفکر و رفتار پیشین فاصله گرفته و با داعش مرزبندی دارد باید این مهم را در عمل اثبات کند.
آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سه میلیون تبعه افغان را در خود جای داده است افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر از افغان ها در استان مرکزی زندگی می‌کنند و همواره مورد احترام بوده‌اند.
وی یادآورشد: ایران اسلامی از کشور آذربایجان انتظار دارد با توجه به حمایت‌هایی که از این کشور کرده‌است ،حسن همجواری را رعایت کند و پایگاهی برای اسرائیل و خیانت به کشورهای همسایه نباشد.
امام جمعه اراک افزود: رزمندگان اسلام و قرآن در هشت سال دفاع مقدس با قدرت در برابر صدام و دشمنان ایستادگی کردند و اکنون نیز از آمادگی کامل برای دفاع از کشور برخوردار هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی باید با انجام دقیق وظایف خود اجازه ندهد مال و ثروت مردم مورد تجاوز قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار