سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: شاکله مدیریت نوین شهری بر استفاده از فناوری‌های جدید است و در این راستا آمادگی کامل برای تبادل تجارب وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ویکا کومالو روز چهارشنبه در نشستی با رئیس و اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری اراک، با تقدیر از میهمان‌نوازی مردم استان مرکزی و شهر اراک افزود: آفریقای جنوبی کشوری در حال توسعه است و روند مهاجرت به شهرها در آن زیاد است و می‌طلبد که زیرساخت‌های خدمات شهری بر مبنای فناوری روز متحول شود.
وی یادآورشد: ایران همکاری‌هایی در زمینه سی ان جی با آفریقای جنوبی دارد که مبتنی بر فناوری‌های نوین است و آفریقای جنوبی مایل است این همکاری بیشتر توسعه یابد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: مشکلات حمل و نقل و تغییر اقلیم از موضوعاتی است که آفریقای جنوبی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و در این راستا بر مبنای تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌های دوجانبه با ایران کلید خورده و تمایل زیادی در زمینه معرفی واحدهای موفق در مهار این معضلات وجود دارد.
کومالو اظهار داشت: در بخشی از مدیریت شهرهای آفریقای جنوبی ایجاد خطوط ویژه دوچرخه‌سواری دنبال شده اما، مردم تمایل زیادی به استفاده از این وسیله نقلیه پاک و سالم ندارند.
وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در بخش انرژی به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد انتظار است و مپنا شرکتی است که در ایران در راستای حمل و نقل پاک فعالیت دارد و آمادگی همکاری با این شرکت و سایر شرکت‌های فعال وجود دارد.
کومالو گفت: شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پتاسیل‌ مطلوبی در زمینه معدن دارد و با توجه به شرکت‌های فعال معدنی در آفریقای جنوبی می‌توان زمینه همکاری مشترک در این راستا را ایجاد کرد و توسعه داد.
وی یادآورشد: آفریقای جنوبی به دنبال آن است تا در ماه ژانویه یک شرکت دولتی خود را که در زمینه معدن فعالیت دارد  به ایران بیاورد تا مذاکرات لازم در خصوص افزایش همکاری‌ها  صورت گیرد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: در مجموع تفاهم‌نامه‌هایی بین ۲ کشور فعال است که نتایج خوبی را نیز به همراه داشته و تمایل بر این است که سویه‌های فعالیت در زمینه بهبود خدمات مدیریت شهری نیز گسترش یابد.
کومالو اظهار داشت: امیرکبیر از نامداران ایرانی و اهل اراک است و امام خمینی (ره) هم  برای آزادی ملت ایران تلاش کرد و تفکر وی برای مردم آفریقای جنوبی  شناخته شده و قابل احترام است.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: وزاری خارجه آفریقای جنوبی و ایران دیدارهایی با یکدیگر داشته‌اند که در این نشست‌ها بر موضوعات مختلف تاکید شد.
کومالو یادآور شد: به‌عنوان نماینده کشور آفریقا در  آیین تحلیف رئیس جمهوری سیزدهم ایران حضور داشتم و دیداری نیز با  وزیر امور خارجه جدید ایران برقرار شده است.
وی یادآورشد: در مجامع بین‌المللی، آفریقای جنوبی همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده وتلاش کرده تا از این کشور حمایت کند.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران اضافه کرد: زمانی‌که در سازمان ملل تصمیماتی اتخاذ می‌شود، آفریقای جنوبی به دنبال حمایت از ایران است و همچنین از فلسطین نیز حمایت دارد.
کومالو اضافه کرد: در مجموع ۱۸ تا ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری بین آفریقای جنوبی و ایران وجود دارد که برخی از آن‌ها عملیاتی شده و شماری نیز روی کاغذ مانده که نیاز است تلاش شود تا موارد باقی مانده اجرایی شود.
وی گفت: آفریقای جنوبی در زمینه پزشکی هسته‌ای نیز آمادگی لازم برای همکاری  با ایران و استان مرکزی را دارد و در زمینه نانو تکنولوژی نیز پیشرفت‌های خوبی در آفریقای جنوبی وجود دارد.
سفیر بنگلادش در ایران هم با قدردانی از مردم و مسئولان استان مرکزی در سفر به اراک گفت: ایران و بنگلادش مشترکات فرهنگی زیادی دارند و دین اسلام از ایران و منطقه خاورمیانه به جنوب آسیا از جمله بنگلادش رفته است.
اعظم سارکر افزود: اشتراکات فرهنگی بین ۲ کشور در حدی است که برای مثال  هفت هزار کلمه فارسی در زبان بنگلادش وجود دارد.
وی اظهار داشت: مردم بنگلادش درک خوبی از بزرگان سرزمین پارس دارند و تبادلاتی بین این ۲ کشور از گذشته وجود داشته است.
سفیر بنگلادش در ایران یادآورشد: بنگلادش از سال ۱۹۷۱ مستقل شده و از گذشته تاکنون  روابط نزدیک و عمیقی با ایران داشته و دارد و رهبر بنگلادش احترام ویژه برای بزرگان جمهوری اسلامی از جمله امام راحل و رهبر معظم انقلاب قایل است.
سارکر گفت: ۲۰ تفاهم‌نامه بین ۲ کشور برقرار است و همکاری‌های نزدیکی در زمینه‌های مختلف وجود دارد و آمادگی برای زایش همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه خدمات نوین مدیریت شهری وجود دارد.
وی گفت: بنگلادش بر اساس رویای رهبری آن در راستای توسعه و اعتماد به نفس متمرکز است و برای پیشرفت تلاش‌هایزیادی انجام داده و به‌منظور افزایش همکاری به‌ویژه در بخش صنعت و تجارت مایل به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با ایران است.
سفیر بنگلادش در ایران افزود: در زمینه آموزش هم بین ایران و بنگلادش همکاری‌هایی وجود دارد و توانمندی‌های صنعتی استان مرکزی و اراک بستر را برای تقویت همکاری ۲جانبه در این راستا با دانشگاه‌های بنگلادش مهیا کرده است.
سارکر تاکید کرد: امکانات و پتانسیل صنعتی استان مرکزی یک شانس برای بنگلادش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار