رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این ۲۰ دستگاه طی تفاهمنامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایران خودرو دیزل و سازمان اورژانس ساخته و تحویل شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: اتوبوس آمبولانس تولید داخل در برابر نمونه خارجی یک دهم ارزی بری داشته است و قیمت نمونه خارجی این اتوبوس آمبولانس تقریبا ۳۰۰ هزار یورو است، تولید اتوبوس آمبولانس یکی از افتخارات خوبی است که اکنون به آن دست یافته ایم.
وی یادآورشد: در تولید این ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس که توسط ایران‌خودرو دیزل صورت گرفته است، طبق آمار اعلامی از خروج بالغ بر ۶.۵ میلیون یورو ارز جلوگیری شده است، اتوبوس آمبولانس‌های تولیدی جایگزین ۹ آمبولانس در کشور است و دارای هشت تخت بستری با امکانات کامل، بخش ویزیت بیمار، یک تخت مراقبت‌های ویژه و همچنین بالابر ویژه انتقال بیمار به داخل اتوبوس آمبولانس است که می‌تواند در شرایط بحرانی به عنوان یک بیمارستان کوچک یا در اصطلاح صحرایی تبدیل شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه از کشورهای حادثه خیز هستیم و حوادث ترافیکی یکی از چالش های کشور بوده و است و این خبر ناگوار که استان مرکزی به دلیل قرار داشتن در شاهراه مواصلاتی کشور از آمار بالای تصادفات همواره رنج برده و سالانه تعدادی از هموطنان به خاطر حوادث ترافیکی فوت می کنند.
دکتر جمالیان ادامه داد: در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مجموعه ای از این اتوبوس ها در یک زمان محدود می تواند تعداد بیماران زیادی را مداوا کند زیرا ماموریت «یک آمبولانس یک بیمار»، هزینه های بسیاری دارد و از این طریق می تواند اتوبوس آمبولانس برای بسیار مفید باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه ایران خودرو دیزل با داخلی سازی محصولات و استفاده از ظرفیت‌های سازندگان داخلی در تکمیل این محصول، کاهش ارزبری بسیار بالایی در هر دستگاه اتوبوس آمبولانس ایجاد کرده است، گفت: ما نیز تا حد توان سعی خواهیم کرد تا زمینه هایی که این امکان فراهم باشد از تولیدات داخلی به خصوص صنایع با هدف کمک به تولید داخل و شکوفا شدن و چرخش چرخ اقتصاد را فراهم کنیم و در این زمینه نقشی هر چند کوچک را ایفا کنیم.
وی یاد آور شد: این اتوبوس آمبولانس ها ظرفیت جاگذاری ۹ تخت بیمارستانی را دارند و همچنین دارای سرویس بهداشتی، مدیکال باکس کامل اورژانس و سایر امکانات و تجهیزات روز آمبولانس است.
وی گفت: تفاهم نامه تامین و نوسازی آمبولانس‌های ون با تکیه بر منابع داخلی نیز به امضای ایران خودرو و سازمان اورژانس کشور در بهمن ۱۳۹۹ تولید و برای تجهیز و بهره برداری تحویل اورژانس کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار